Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The inclusion of students with special educational needs in vocational education and training: a comparative study of the changing role of SEN teachers in the European context (Finland, England, The Czech Republic and Estonia)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00078312" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00078312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The inclusion of students with special educational needs in vocational education and training: a comparative study of the changing role of SEN teachers in the European context (Finland, England, The Czech Republic and Estonia)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vocational education and training (VET) is responding to the demands of employers competing in a rapidly changing socio-economic climate. Educators, including those who are particularly concerned with students with SEN (special educational needs), are required to understand the implications of these changes in order to take an active role in directing change at a national and institutional level. This article examines the changing role of the SEN teacher in VET, placing this in the context of the recentnational histories of the development of SEN education in the context of VET from Finland, England, The Czech Republic and Estonia. Current VET and SEN educational structures and practices in the four countries are described in relation to national andinternational policies and documents to draw conclusions on how each country has reacted to new demands. Issues around the training of SEN teachers in each country are compared.

  • Název v anglickém jazyce

    The inclusion of students with special educational needs in vocational education and training: a comparative study of the changing role of SEN teachers in the European context (Finland, England, The Czech Republic and Estonia)

  • Popis výsledku anglicky

    Vocational education and training (VET) is responding to the demands of employers competing in a rapidly changing socio-economic climate. Educators, including those who are particularly concerned with students with SEN (special educational needs), are required to understand the implications of these changes in order to take an active role in directing change at a national and institutional level. This article examines the changing role of the SEN teacher in VET, placing this in the context of the recentnational histories of the development of SEN education in the context of VET from Finland, England, The Czech Republic and Estonia. Current VET and SEN educational structures and practices in the four countries are described in relation to national andinternational policies and documents to draw conclusions on how each country has reacted to new demands. Issues around the training of SEN teachers in each country are compared.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Socialiniai Tyrimai/Social Research

  • ISSN

    1392-3110

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    42-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus