Výzkum účinnosti výuky v seminářích, laboratorních cvičeních a přednáškách z analytické chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079058" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum účinnosti výuky v seminářích, laboratorních cvičeních a přednáškách z analytické chemie
Popis výsledku v původním jazyce
S využitím didaktických testů byla na reprezentativním vzorku studentů Agronomické fakulty a Zahradnické fakulty Mendelovy univerzity v Brně ověřena efektivita a účinnost pedagogického procesu při výuce analytické chemie v rámci předmětu Chemie anorganická a analytická. Obsahem testu bylo učivo analytické chemie, probírané v daném semestru v rámci seminářů, laboratorních cvičení a přednášek. Stěžejním kriteriem při vyhodnocování výsledků testů byla analýza obtížnosti otázek jednotlivých částí analytickéchemie s cílem následného přizpůsobení výuky zejména u obtížnějších témat. Testy byly vyhodnocovány jednak z pohledu nejobtížnější a nejjednodušší otázky a jednak z pohledu zlepšení a zhoršení správnosti odpovědí při testu psaném v rámci zkoušky z daného předmětu Chemie anorganická a analytická oproti testu psanému v posledním týdnu výuky v semestru a to vždy zvlášť pro otázky z jednotlivých forem výuky analytické chemie (semináře, laboratorní cvičení, přednášky).
Název v anglickém jazyce
The research of the effectivity of the education on seminars, laboratory exercises and lectures from the analytical chemistry
Popis výsledku anglicky
The effectivity of the educational process of the analytical chemistry education in subject of Inorganic and analytical chemistry on the representative sample of students of the Faculty of Agronomics and the Faculty of Horticulture of the Mendel?s university in Brno using didactic tests was verified. Contents of tests were questions from various chapters of the analytical chemistry discussed on seminars, laboratory exercises and lectures during the semester. The main criterion of the evaluation of testsresults was the analysis of the difficulty of questions from individual parts of the analytical chemistry education (seminars, laboratory exercises, lectures) with setting a target to adapt the education of especially difficult parts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie a Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století.
ISBN
9788074354175
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
299-307
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—