Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An integration of art education into preschool instruction.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079265" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An integration of art education into preschool instruction.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper describes educational possibilities of art activities in preschool education which correspond to the contemporary priorities of preschool instruction. It presents the goals and aims of an action research which was conducted in kindergartens. Through non-traditional art activity, the educational opportunities were examined, focusing on an analysis of their procedures; concrete reflexions of the individual activities were confronted. The research resuls were designed to support the realchanges in kindergartens, to document the contribution of art creation and to provide arguments for personality-oriented education in preschool instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    An integration of art education into preschool instruction.

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper describes educational possibilities of art activities in preschool education which correspond to the contemporary priorities of preschool instruction. It presents the goals and aims of an action research which was conducted in kindergartens. Through non-traditional art activity, the educational opportunities were examined, focusing on an analysis of their procedures; concrete reflexions of the individual activities were confronted. The research resuls were designed to support the realchanges in kindergartens, to document the contribution of art creation and to provide arguments for personality-oriented education in preschool instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI/ ISSUES IN EARLY EDUCATION

  • ISSN

    1734-1582

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2 (25)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2014

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    60-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus