An integration of art education into preschool instruction.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079265" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An integration of art education into preschool instruction.
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper describes educational possibilities of art activities in preschool education which correspond to the contemporary priorities of preschool instruction. It presents the goals and aims of an action research which was conducted in kindergartens. Through non-traditional art activity, the educational opportunities were examined, focusing on an analysis of their procedures; concrete reflexions of the individual activities were confronted. The research resuls were designed to support the realchanges in kindergartens, to document the contribution of art creation and to provide arguments for personality-oriented education in preschool instruction.
Název v anglickém jazyce
An integration of art education into preschool instruction.
Popis výsledku anglicky
The present paper describes educational possibilities of art activities in preschool education which correspond to the contemporary priorities of preschool instruction. It presents the goals and aims of an action research which was conducted in kindergartens. Through non-traditional art activity, the educational opportunities were examined, focusing on an analysis of their procedures; concrete reflexions of the individual activities were confronted. The research resuls were designed to support the realchanges in kindergartens, to document the contribution of art creation and to provide arguments for personality-oriented education in preschool instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROBLEMY WCZESNEJ EDUKACJI/ ISSUES IN EARLY EDUCATION
ISSN
1734-1582
e-ISSN
—
Svazek periodika
2 (25)
Číslo periodika v rámci svazku
2014
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
60-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—