Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081226" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/S1479-368720150000025018" target="_blank" >http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/S1479-368720150000025018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1108/S1479-368720150000025018" target="_blank" >10.1108/S1479-368720150000025018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter introduces the efforts in the field of teacher education in the Czech Republic that focus on developing preservice teachers? professional vision using a video-based e-learning environment ? VideoWeb. First, the current developments in the field of education in the Czech Republic are presented. Next, preservice teacher education in the Czech Republic is briefly summed up. Drawing on this and on the description of the local context, the rationale for the approach is addressed ? both the theoretical and the practical considerations. VideoWeb is an e-learning environment that uses video cases integrated into thematic modules in order to improve preservice teachers? professional vision and help them orient themselves in the complexity of classroom situations.
Název v anglickém jazyce
Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This chapter introduces the efforts in the field of teacher education in the Czech Republic that focus on developing preservice teachers? professional vision using a video-based e-learning environment ? VideoWeb. First, the current developments in the field of education in the Czech Republic are presented. Next, preservice teacher education in the Czech Republic is briefly summed up. Drawing on this and on the description of the local context, the rationale for the approach is addressed ? both the theoretical and the practical considerations. VideoWeb is an e-learning environment that uses video cases integrated into thematic modules in order to improve preservice teachers? professional vision and help them orient themselves in the complexity of classroom situations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
International Teacher Education: Promising Pedagogies (Part B)
ISBN
9781784416706
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
379-400
Počet stran knihy
459
Název nakladatele
Emerald
Místo vydání
Bingley
Kód UT WoS kapitoly
000360525700018