Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081226" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/S1479-368720150000025018" target="_blank" >http://www.emeraldinsight.com/doi/abs/10.1108/S1479-368720150000025018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/S1479-368720150000025018" target="_blank" >10.1108/S1479-368720150000025018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter introduces the efforts in the field of teacher education in the Czech Republic that focus on developing preservice teachers? professional vision using a video-based e-learning environment ? VideoWeb. First, the current developments in the field of education in the Czech Republic are presented. Next, preservice teacher education in the Czech Republic is briefly summed up. Drawing on this and on the description of the local context, the rationale for the approach is addressed ? both the theoretical and the practical considerations. VideoWeb is an e-learning environment that uses video cases integrated into thematic modules in order to improve preservice teachers? professional vision and help them orient themselves in the complexity of classroom situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Video in Teacher Education: An Example from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter introduces the efforts in the field of teacher education in the Czech Republic that focus on developing preservice teachers? professional vision using a video-based e-learning environment ? VideoWeb. First, the current developments in the field of education in the Czech Republic are presented. Next, preservice teacher education in the Czech Republic is briefly summed up. Drawing on this and on the description of the local context, the rationale for the approach is addressed ? both the theoretical and the practical considerations. VideoWeb is an e-learning environment that uses video cases integrated into thematic modules in order to improve preservice teachers? professional vision and help them orient themselves in the complexity of classroom situations.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    International Teacher Education: Promising Pedagogies (Part B)

  • ISBN

    9781784416706

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    379-400

  • Počet stran knihy

    459

  • Název nakladatele

    Emerald

  • Místo vydání

    Bingley

  • Kód UT WoS kapitoly

    000360525700018