Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088681" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://symposium-books.co.uk/bookdetails/97" target="_blank" >http://symposium-books.co.uk/bookdetails/97</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15730/books.97" target="_blank" >10.15730/books.97</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the changes in educational policy and the lack of English as a Foreign Language (EFL) teachers after the fall of communism in 1989, unqualified teachers were (and still are) allowed to teach in the Czech Republic. Some of these experienced teachers now seek to gain formal qualifications, which is why the professional biographies of teacher education programme participants vary greatly. This chapter reports on the research of benefits of a video-based e-learning environment (VideoWeb), which is a part of a teacher education programme for student teachers with and without prior teaching experience (n=37). Their comments on video sequences were analysed to determine how they evaluate classroom situations before and after VideoWeb. Furthermore, their comments on the benefits of VideoWeb were investigated. The analysis showed that there are differences for the more and less experienced group in both these respects.

  • Název v anglickém jazyce

    Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the changes in educational policy and the lack of English as a Foreign Language (EFL) teachers after the fall of communism in 1989, unqualified teachers were (and still are) allowed to teach in the Czech Republic. Some of these experienced teachers now seek to gain formal qualifications, which is why the professional biographies of teacher education programme participants vary greatly. This chapter reports on the research of benefits of a video-based e-learning environment (VideoWeb), which is a part of a teacher education programme for student teachers with and without prior teaching experience (n=37). Their comments on video sequences were analysed to determine how they evaluate classroom situations before and after VideoWeb. Furthermore, their comments on the benefits of VideoWeb were investigated. The analysis showed that there are differences for the more and less experienced group in both these respects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Career Trajectories of English Language Teachers

  • ISBN

    9781873927878

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    129-140

  • Počet stran knihy

    256

  • Název nakladatele

    Symposium Books

  • Místo vydání

    Oxford

  • Kód UT WoS kapitoly