VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074708" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to aconsolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act?.
Název v anglickém jazyce
VideoWeb for (prospective) teachers of English as a foreign language: an evaluative study based on perceived benefits
Popis výsledku anglicky
In the paper, we present results from user evaluation of IRSE VideoWeb, a video-based e-learning environment for student teachers of English as a foreign language (EFL). IRSE VideoWeb seeks to aid student teachers professional development (esp. professional vision) by using web-based video and guided discovery approach. The research question is what the individual perceived benefits are that students report after completing each module and whether these differ in different modules.Students answers to aconsolidation question after each module (What did you learn in this module?) were analysed (content analysis. It appears that the students see the benefits mostly in the area of: information/rule/impulse to think/impulse to act?.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Languages in Education/ Bildung und Sprachen in Europa
ISBN
9783643505057
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
383-391
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Münster
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000333716900040