Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074197" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-753" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-5-753</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu?
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie si klade za cíl popsat povahu profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka a změny, které nastanou po jejich práci s elektronickým učebním prostředím, které využívá analýzy videopřípadů (IVŠV VideoWeb pro studenty učitelství anglického jazyka). Výzkumný vzorek tvořilo 37 studentů Katedry anglického jazyka a literatury PdF MU, kteří absolvovali volitelný jednosemestrální kurz VideoWeb. Data byla sbírána pomocí tzv. diagnostických modulů IVŠV VideoWebu, které se skládaly zvideosekvencí reálné výuky a úloh k elicitaci komentářů studentů. Písemné odpovědi byly analyzovány pomocí dvou kategoriálních systémů (pro zachycení uvažování založeného na vědění a pro zachycení celkové struktury jejich komentářů). Pro ilustraci výběrového zaměření pozornosti byly z komentářů vybrány výroky vztahující se k zadávání instrukcí žákům a induktivně analyzovány. Výsledky naznačují, že v komentářích převažuje popis, značně je zastoupena i interpretace a hodnocení.
Název v anglickém jazyce
Professional vision of prospective EFL teachers: How student teachers see videotaped classroom situations
Popis výsledku anglicky
The presented study aims to describe professional vision of prospective teachers of English as a foreign language (EFL) and the changes that occur in this respect after working with a videocase-based e-learning environment (IRSE VideoWeb for EFL studentteachers). The research sample comprised 37 students of the English department at the Faculty of Education, Masaryk University who participated in one-semester course called VideoWeb. The data were collected using diagnostic modules of IRSE VideoWeb thatconsisted of video sequences of real classroom situations and tasks that aimed to elicit students? comments. Their written answers were analysed using two coding schemes (to describe knowledge-based reasoning and the overall structure of the written comments). To illustrate student teachers? selective attention, statements concerning the way the teacher in one of the video sequences gave instructions were selected and inductively analysed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
753-777
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—