Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074197" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p753_profese_minarikova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-753" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-5-753</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka: jak vidí studenti výukové situace zachycené na videu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie si klade za cíl popsat povahu profesního vidění u studentů učitelství anglického jazyka a změny, které nastanou po jejich práci s elektronickým učebním prostředím, které využívá analýzy videopřípadů (IVŠV VideoWeb pro studenty učitelství anglického jazyka). Výzkumný vzorek tvořilo 37 studentů Katedry anglického jazyka a literatury PdF MU, kteří absolvovali volitelný jednosemestrální kurz VideoWeb. Data byla sbírána pomocí tzv. diagnostických modulů IVŠV VideoWebu, které se skládaly zvideosekvencí reálné výuky a úloh k elicitaci komentářů studentů. Písemné odpovědi byly analyzovány pomocí dvou kategoriálních systémů (pro zachycení uvažování založeného na vědění a pro zachycení celkové struktury jejich komentářů). Pro ilustraci výběrového zaměření pozornosti byly z komentářů vybrány výroky vztahující se k zadávání instrukcí žákům a induktivně analyzovány. Výsledky naznačují, že v komentářích převažuje popis, značně je zastoupena i interpretace a hodnocení.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional vision of prospective EFL teachers: How student teachers see videotaped classroom situations

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study aims to describe professional vision of prospective teachers of English as a foreign language (EFL) and the changes that occur in this respect after working with a videocase-based e-learning environment (IRSE VideoWeb for EFL studentteachers). The research sample comprised 37 students of the English department at the Faculty of Education, Masaryk University who participated in one-semester course called VideoWeb. The data were collected using diagnostic modules of IRSE VideoWeb thatconsisted of video sequences of real classroom situations and tasks that aimed to elicit students? comments. Their written answers were analysed using two coding schemes (to describe knowledge-based reasoning and the overall structure of the written comments). To illustrate student teachers? selective attention, statements concerning the way the teacher in one of the video sequences gave instructions were selected and inductively analysed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    753-777

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus