Video Clubs: EFL Teachers? Selective Attention Before and After
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081628" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081628 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_2_03.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_2_03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.80" target="_blank" >10.14712/23363177.2015.80</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Video Clubs: EFL Teachers? Selective Attention Before and After
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to introduce results of a study of the effects of participation in video clubs on EFL (English as a Foreign Language) teachers? selective attention. It is a part of a larger project concerned with EFL teachers? professional vision. The paper introduces the theoretical background of study on teachers? professional vision and selective attention and the rationale of video clubs used specifically for EFL teachers. 11 EFL teachers participated in this year-long study and attended video club meetings that aimed to foster their professional vision for conscious development of pupils? communicative competence. They were interviewed at the beginning and at the end of the programme; video sequences of their own teaching and of other teacher?s teaching were used as prompts. The transcribed data were analysed using a theory-driven system of categories describing the areas of teachers? selective attention (i.e. aims, context, content, pupil/s, teacher, process).
Název v anglickém jazyce
Video Clubs: EFL Teachers? Selective Attention Before and After
Popis výsledku anglicky
The paper aims to introduce results of a study of the effects of participation in video clubs on EFL (English as a Foreign Language) teachers? selective attention. It is a part of a larger project concerned with EFL teachers? professional vision. The paper introduces the theoretical background of study on teachers? professional vision and selective attention and the rationale of video clubs used specifically for EFL teachers. 11 EFL teachers participated in this year-long study and attended video club meetings that aimed to foster their professional vision for conscious development of pupils? communicative competence. They were interviewed at the beginning and at the end of the programme; video sequences of their own teaching and of other teacher?s teaching were used as prompts. The transcribed data were analysed using a theory-driven system of categories describing the areas of teachers? selective attention (i.e. aims, context, content, pupil/s, teacher, process).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis Scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
55-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—