Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video Clubs: EFL Teachers? Selective Attention Before and After

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081628" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081628 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_2_03.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2015/2015_2_03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.80" target="_blank" >10.14712/23363177.2015.80</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video Clubs: EFL Teachers? Selective Attention Before and After

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to introduce results of a study of the effects of participation in video clubs on EFL (English as a Foreign Language) teachers? selective attention. It is a part of a larger project concerned with EFL teachers? professional vision. The paper introduces the theoretical background of study on teachers? professional vision and selective attention and the rationale of video clubs used specifically for EFL teachers. 11 EFL teachers participated in this year-long study and attended video club meetings that aimed to foster their professional vision for conscious development of pupils? communicative competence. They were interviewed at the beginning and at the end of the programme; video sequences of their own teaching and of other teacher?s teaching were used as prompts. The transcribed data were analysed using a theory-driven system of categories describing the areas of teachers? selective attention (i.e. aims, context, content, pupil/s, teacher, process).

  • Název v anglickém jazyce

    Video Clubs: EFL Teachers? Selective Attention Before and After

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to introduce results of a study of the effects of participation in video clubs on EFL (English as a Foreign Language) teachers? selective attention. It is a part of a larger project concerned with EFL teachers? professional vision. The paper introduces the theoretical background of study on teachers? professional vision and selective attention and the rationale of video clubs used specifically for EFL teachers. 11 EFL teachers participated in this year-long study and attended video club meetings that aimed to foster their professional vision for conscious development of pupils? communicative competence. They were interviewed at the beginning and at the end of the programme; video sequences of their own teaching and of other teacher?s teaching were used as prompts. The transcribed data were analysed using a theory-driven system of categories describing the areas of teachers? selective attention (i.e. aims, context, content, pupil/s, teacher, process).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    55-75

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus