Učení se více cizím jazykům ve výzkumu:na příkladu němčiny (L3) po angličtině (L2)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081249" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.xlinguae.eu/files/xlinguae2_2015_5.pdf" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/files/xlinguae2_2015_5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/XL.2015.08.02.54-71" target="_blank" >10.17846/XL.2015.08.02.54-71</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učení se více cizím jazykům ve výzkumu:na příkladu němčiny (L3) po angličtině (L2)
Popis výsledku v původním jazyce
Procesy explicitního učení se cizímu jazyku jsou v posledních desetiletích předmětem intenzivního bádání, jež je vedeno snahou o jejich hlubší porozumění. Výsledky tohoto bádání poté vedou nejen k tvorbě teorie, v našem případě teorie učení se cizímu jazyku, ale zároveň poskytují pro jazykovu výuku empiricky podložená zjištění, která ? při jejich reflektované aplikaci do didaktické koncepce ? vedou k jejímu zefektivňování. Na počátku nového milénia výrazně vzrůstá požadavek moderní společnosti na znalosti více jazyků, což se stává impulsem pro razantní rozvoj výzkumu učení se více cizím jazykům (multiples Sprachenlernen, learning multiple languages), který je ukotven ve výzkumu mnohojazyčnosti a v němž se odrážejí dosavadní teorie učení se druhému cizímu jazyku, respektive modely učení se více jazykům.
Název v anglickém jazyce
Learning Multiple Foreign Languages in Research: The Example of German (L3) after English (L2)
Popis výsledku anglicky
In recent decades, the processes of explicit learning of foreign languages have been subject to intense research, which reflects the desire of deeper understanding them. The results of this research then not only lead to the formation of theory, i. e. inour case, the theory of learning a foreign language, but also provide the teaching with empirical findings which ? given their implementation into didactic concepts ? result in making it more efficient. At the beginning of the new millennium, the demandof the modern society on multilingualism increases rapidly, which has been the impetus for the rapid development of research in the area of learning multiple foreign languages (multiples Sprachenlernen), which is anchored in research on multilingualismand reflects the existing theories of learning a second foreign language, or models of learning multiple languages.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60200 - Languages and Literature
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0321" target="_blank" >GAP407/11/0321: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
XLinguae
ISSN
1337-8384
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
54-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84928618308