Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učení se více cizím jazykům ve výzkumu:na příkladu němčiny (L3) po angličtině (L2)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081249" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.xlinguae.eu/files/xlinguae2_2015_5.pdf" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/files/xlinguae2_2015_5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/XL.2015.08.02.54-71" target="_blank" >10.17846/XL.2015.08.02.54-71</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učení se více cizím jazykům ve výzkumu:na příkladu němčiny (L3) po angličtině (L2)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Procesy explicitního učení se cizímu jazyku jsou v posledních desetiletích předmětem intenzivního bádání, jež je vedeno snahou o jejich hlubší porozumění. Výsledky tohoto bádání poté vedou nejen k tvorbě teorie, v našem případě teorie učení se cizímu jazyku, ale zároveň poskytují pro jazykovu výuku empiricky podložená zjištění, která ? při jejich reflektované aplikaci do didaktické koncepce ? vedou k jejímu zefektivňování. Na počátku nového milénia výrazně vzrůstá požadavek moderní společnosti na znalosti více jazyků, což se stává impulsem pro razantní rozvoj výzkumu učení se více cizím jazykům (multiples Sprachenlernen, learning multiple languages), který je ukotven ve výzkumu mnohojazyčnosti a v němž se odrážejí dosavadní teorie učení se druhému cizímu jazyku, respektive modely učení se více jazykům.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Multiple Foreign Languages in Research: The Example of German (L3) after English (L2)

  • Popis výsledku anglicky

    In recent decades, the processes of explicit learning of foreign languages have been subject to intense research, which reflects the desire of deeper understanding them. The results of this research then not only lead to the formation of theory, i. e. inour case, the theory of learning a foreign language, but also provide the teaching with empirical findings which ? given their implementation into didactic concepts ? result in making it more efficient. At the beginning of the new millennium, the demandof the modern society on multilingualism increases rapidly, which has been the impetus for the rapid development of research in the area of learning multiple foreign languages (multiples Sprachenlernen), which is anchored in research on multilingualismand reflects the existing theories of learning a second foreign language, or models of learning multiple languages.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0321" target="_blank" >GAP407/11/0321: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    XLinguae

  • ISSN

    1337-8384

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    54-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84928618308