Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Easier, or not? The impact of learning a foreign language on acquiring an/other one/s: Pilot research.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894488" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Easier, or not? The impact of learning a foreign language on acquiring an/other one/s: Pilot research.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the chapter, results of the pilot research are presented. The main objective was to detect the impact (if any) of learning one foreign language on an/other one/s. Data were collected from the research sample consisting of 10 respondents, students of master study programme Teaching English language and Literature, by two tools: (1) questionnaire consisting of 24 items of multiple-choice and open-answer types and (2) written semi-structured self-reflection focused on four areas. Data are presented in tables, figures and described, and an example of self-reflection is included. Within this small research sample, it cannot be stated that learning the first foreign language makes strong impact on learning an/other foreign language(s) but rather the outer and inner motivation and practice in real language environment work as the key incentives in the process of acquiring the foreign language/s.

  • Název v anglickém jazyce

    Easier, or not? The impact of learning a foreign language on acquiring an/other one/s: Pilot research.

  • Popis výsledku anglicky

    In the chapter, results of the pilot research are presented. The main objective was to detect the impact (if any) of learning one foreign language on an/other one/s. Data were collected from the research sample consisting of 10 respondents, students of master study programme Teaching English language and Literature, by two tools: (1) questionnaire consisting of 24 items of multiple-choice and open-answer types and (2) written semi-structured self-reflection focused on four areas. Data are presented in tables, figures and described, and an example of self-reflection is included. Within this small research sample, it cannot be stated that learning the first foreign language makes strong impact on learning an/other foreign language(s) but rather the outer and inner motivation and practice in real language environment work as the key incentives in the process of acquiring the foreign language/s.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English Language Teaching through the Lens of Experience

  • ISBN

    978-1-5275-3718-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    239-252

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly