Postsocialistické strategie integrace Romů do hlavního vzdělávacího proudu: stále případ epistemologické nespravedlnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081608" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postsocialistické strategie integrace Romů do hlavního vzdělávacího proudu: stále případ epistemologické nespravedlnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Aktivismus usilující o integraci Romů, iniciovaný mezinárodními neziskovými organizacemi, je předmětem revize mezi kriticky uvažujícími vědci, kteří si uvědomují nejrůznější nedostatky v implementaci usnesení Evropské unie o právech Romů. Kritici zdůrazňují diskontinuitu národní a mezinárodní politiky typickou pro litigaci veřejného zájmu. Veřejné kampaně dle expertů reprodukují melodramatická klišé, která zjednodušují důsledky segregace. Nicméně při soustředění na konkrétní strategie a jejich mezery zůstává kritická revize neucelená a rozhodně vyžaduje systematičtější přístup ke strategiím aktivistů. Společný všem strategiím je důraz na dialog s autoritami na různých úrovních, který predisponuje aktivisty k posílení jejich důvěryhodnosti a tvorbě argumentů přijatelných pro úředníky. Romové tak zůstávají na okraji těchto činností, jako příjemci asistence, stále odcizení od znalosti svých vlastních potřeb a cest k zajišťování svých práv (Ruiz 2005).
Název v anglickém jazyce
THE POSTSOCIALIST STRATEGIES TO INTEGRATE THE ROMA INTO MAINSTREAM EDUCATION: STILL THE CASE OF EPISTEMIC INJUSTICE?
Popis výsledku anglicky
Leading the socialist legacy to the placement of Roma children into special schools significantly simplifies the recognition of past and the strategies towards its overcoming. Unsuccessful pressure under the Czech authorities from international bodies towards decreasing number of Roma students in special schools can be partially explained by the necessity to transform the continuity of procedures established during the socialist period as well as revise the approaches to understanding the right to education. Typical of international prescriptions, exhausting the issue of education by the task to ensure human capital of Roma students prevents from discussions about the own Roma attitudes to the education for them. This focus on authorities and educatorscontinues the socialist tradition to keep the Roma away from the access to epistemic justice ? the ability to understand their own situation and share their opinion.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-10625S" target="_blank" >GA15-10625S: Diskurz a praxe péče o děti v českých zemích: segregace romských dětí a dětí s postižením od 19. století po současnost</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů