Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postsocialistické strategie integrace Romů do hlavního vzdělávacího proudu: stále případ epistemologické nespravedlnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081608" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081608 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postsocialistické strategie integrace Romů do hlavního vzdělávacího proudu: stále případ epistemologické nespravedlnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aktivismus usilující o integraci Romů, iniciovaný mezinárodními neziskovými organizacemi, je předmětem revize mezi kriticky uvažujícími vědci, kteří si uvědomují nejrůznější nedostatky v implementaci usnesení Evropské unie o právech Romů. Kritici zdůrazňují diskontinuitu národní a mezinárodní politiky typickou pro litigaci veřejného zájmu. Veřejné kampaně dle expertů reprodukují melodramatická klišé, která zjednodušují důsledky segregace. Nicméně při soustředění na konkrétní strategie a jejich mezery zůstává kritická revize neucelená a rozhodně vyžaduje systematičtější přístup ke strategiím aktivistů. Společný všem strategiím je důraz na dialog s autoritami na různých úrovních, který predisponuje aktivisty k posílení jejich důvěryhodnosti a tvorbě argumentů přijatelných pro úředníky. Romové tak zůstávají na okraji těchto činností, jako příjemci asistence, stále odcizení od znalosti svých vlastních potřeb a cest k zajišťování svých práv (Ruiz 2005).

  • Název v anglickém jazyce

    THE POSTSOCIALIST STRATEGIES TO INTEGRATE THE ROMA INTO MAINSTREAM EDUCATION: STILL THE CASE OF EPISTEMIC INJUSTICE?

  • Popis výsledku anglicky

    Leading the socialist legacy to the placement of Roma children into special schools significantly simplifies the recognition of past and the strategies towards its overcoming. Unsuccessful pressure under the Czech authorities from international bodies towards decreasing number of Roma students in special schools can be partially explained by the necessity to transform the continuity of procedures established during the socialist period as well as revise the approaches to understanding the right to education. Typical of international prescriptions, exhausting the issue of education by the task to ensure human capital of Roma students prevents from discussions about the own Roma attitudes to the education for them. This focus on authorities and educatorscontinues the socialist tradition to keep the Roma away from the access to epistemic justice ? the ability to understand their own situation and share their opinion.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-10625S" target="_blank" >GA15-10625S: Diskurz a praxe péče o děti v českých zemích: segregace romských dětí a dětí s postižením od 19. století po současnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů