Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ASPEKTY UČENÍ V DIDAKTICE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ V KONTEXTU VÝUKOVÝCH METOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083863" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083863 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/fulltext.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1502/fulltext.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ASPEKTY UČENÍ V DIDAKTICE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ V KONTEXTU VÝUKOVÝCH METOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předložené studie je seznámit odbornou veřejnost s otázkami využití psychologických poznatků v procesu výuky odborných předmětů a výuky praktického vyučování na středních odborných školách. V těchto procesech hraje klíčovou roli aplikace odpovídajících výukových metod. V úvodní části jsme vymezili řešený problém, zdůvodnili aktuálnost a vážnost dané problematiky, vymezili cíle studie, obsah studie a zaměřili se na aktuální stav řešení problému. V další části je pozornost věnována otázkám učení a osvojování poznatků v procesu výuky odborných předmětů s gradací do dimenze tvořivosti. Následuje část zaměřená na psychologické otázky výuky praktického vyučování se zaměřením na osvojování psychomotorických dovedností a uplatnění tvůrčích přístupů v procesu výuky. Prezentovány jsou i dílčí výzkumná zjištění v oblasti rozvoje technické tvořivosti žáků středních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    ASPECTS OF LEARNING IN DIDACTICS OFTECHNICAL SUBJECTS AND PRACTICAL TRAINING IN THE CONTEXT OF TEACHINGMETHODS

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of this study is to introduce issue of employment of psychological knowledge in the process of teaching of technical subjects and practical training at secondary technical schools to the professional public. In these processes application of adequateteaching methods plays a key role. In the first part we defined the solved issue, we explained topicality and seriousness of this issue, we described the aims of the study, its content and we focused on current state of solution of this issue. In the following part attention is paid to two questions of learning and mastering of knowledge in the process of technical subjects teaching with gradation to creativity dimension. Next part focuses on psychological questions concerning practical training with emphasis on mastering the psychomotor skills and employment of creative approaches in the course of teaching. Also partial findings in the field of development of technical creativity of secondary school students are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LIFELONG LEARNING ? CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5/2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    172-200

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus