Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dovednost práce s grafy na základní škole a gymnáziu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083936" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dovednost práce s grafy na základní škole a gymnáziu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce s grafy a tabulkami dnes patří takřka ke klíčovým součástem přírodovědné gramotnosti. Protože tento komplex dovedností je kromě jiného ovlivněn i kontextem, v němž jsou graf či tabulka uvedeny, měl by tento komplex dovedností být procvičován nejenv matematice, ale i v jiných vyučovacích předmětech. Přesto je většina výzkumných prací zaměřena na využití grafů a tabulek v matematice a mnohem méně pozornosti je věnováno práci s grafy a tabulkami v přírodovědných předmětech (?science?). Naším cílem bylo otestovat úroveň dovedností převodu textové reprezentace dat do tabulky a grafu, a to v chemickém kontextu u českých žáků na konci základní školy a na konci gymnaziálního vzdělávání v chemii a pokusit se vyhodnotit odpovídající závěry. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.

  • Název v anglickém jazyce

    Graphing Skills at Lower and Upper Secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    Work with graphs and tables now belong nearly to the key components of scientific literacy. As this complex of skills is influenced, among others, also by the context in which the graph or the table are given, the complex of skills should be practiced not only in mathematics but also in other subjects. Still, most of the research is focused on the use of graphs and tables in mathematics and much less attention is paid to work with graphs and tables in science. Our aim was to test the level of skills needed to transfer textual representation of data into a table and into a graph, in the context of the chemistry. The test was carried out among Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education.Afterwards, we tried to assess appropriate conclusions. There IS also a CD-ROM version, ISBN 978-80-210-7954-0.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.?21. 5. 2015.

  • ISBN

    9788021079960

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    97-103

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku