Pracujeme s grafy stejným způsobem?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086721" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086721 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracujeme s grafy stejným způsobem?
Popis výsledku v původním jazyce
Práce s grafy dnes patří takřka ke klíčovým součástem přírodovědné gramotnosti. Tento komplex dovedností je ovlivněn zejména typem grafu, zkušenostmi a znalostmi žáka a kontextem, v němž je graf uveden. Proto by práce s grafy měla být vyučována kromě matematiky i v jiných vyučovacích předmětech. Navzdory tomu je většina výzkumných prací zaměřena na využití grafů v matematice a mnohem méně pozornosti je věnováno práci s grafy v přírodovědných předmětech (?science?). Naším cílem proto bylo otestovat úroveň vybraných dovedností práce s grafy v chemickém kontextu u českých žáků na konci základní školy a na konci gymnaziálního vzdělávání chemii (včetně odpovídajících ročníků osmiletého gymnázia) a pokusit se vyhodnotit, zda existují významné rozdíly v dovednosti práce s grafy v závislosti na pohlaví žáků.
Název v anglickém jazyce
Do we work with graphs in the same way?
Popis výsledku anglicky
Graphing skills belong to key components of scientific literacy nowadays. This complex of skills is influenced mainly by the appearance of the graph, experience and knowledge of the student and the context in which the graph is used. Therefore, graphingskills should be taught not only within mathematics but also in other subjects. Despite this, most of the research focuses on graphing skills at mathematics and much less attention has been devoted to working with graphs at science. Our aim therefore wasto test the level of selected graphing skills in chemical context with Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education and, at the same time, and try to determine whether there are significant differences in graphing skills, depending on the gender of students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků
ISBN
9788021081437
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
54-59
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—