Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracujeme s grafy stejným způsobem?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086721" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracujeme s grafy stejným způsobem?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce s grafy dnes patří takřka ke klíčovým součástem přírodovědné gramotnosti. Tento komplex dovedností je ovlivněn zejména typem grafu, zkušenostmi a znalostmi žáka a kontextem, v němž je graf uveden. Proto by práce s grafy měla být vyučována kromě matematiky i v jiných vyučovacích předmětech. Navzdory tomu je většina výzkumných prací zaměřena na využití grafů v matematice a mnohem méně pozornosti je věnováno práci s grafy v přírodovědných předmětech (?science?). Naším cílem proto bylo otestovat úroveň vybraných dovedností práce s grafy v chemickém kontextu u českých žáků na konci základní školy a na konci gymnaziálního vzdělávání chemii (včetně odpovídajících ročníků osmiletého gymnázia) a pokusit se vyhodnotit, zda existují významné rozdíly v dovednosti práce s grafy v závislosti na pohlaví žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Do we work with graphs in the same way?

  • Popis výsledku anglicky

    Graphing skills belong to key components of scientific literacy nowadays. This complex of skills is influenced mainly by the appearance of the graph, experience and knowledge of the student and the context in which the graph is used. Therefore, graphingskills should be taught not only within mathematics but also in other subjects. Despite this, most of the research focuses on graphing skills at mathematics and much less attention has been devoted to working with graphs at science. Our aim therefore wasto test the level of selected graphing skills in chemical context with Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education and, at the same time, and try to determine whether there are significant differences in graphing skills, depending on the gender of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9. didaktická konference s mezinárodní účastí. Sborník příspěvků

  • ISBN

    9788021081437

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    54-59

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku