Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085422" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním tématem publikace Facilitátory a bariéry školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením je analýza facilitátorů měkkých a tvrdých bariér školní a sociální inkluze osob se zrakovým postižením. V publikaci tyto facilitátory analyzujeme, diskutujeme jejich význam a vliv na kvalitu života osob se zrakovým postižením a komparujeme tato zjištění se zahraničními trendy. Téma prezentujeme v kontextu teoretických paradigmat oboru Speciální pedagogika, spolupracujících oborů a funkčního přístupu kpostižení dle Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disabilit a zdraví. Publikace přináší analýzu postojů vedoucích pracovníků základních a středních škol k determinantám školní a sociální inkluze. Publikace prezentuje index inkluze žáků a studentů se zrakovým postižením a na jeho základě identifikuje, které bariéry jsou z hlediska postoje vedoucích pracovníků základních a středních škol významné.
Název v anglickém jazyce
Facilitators and barriers of school and social inclusion of people with visual impairment
Popis výsledku anglicky
The main goal of this book is to analyse the inclusion determiners of people with visual impairment. The study is based on the concept of special pedagogy paradigms and functional approach to impairments derived from the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). The aim of this book is to analyse determiners of school inclusion from the common primary and secondary schools management point of view. The leading Works are in the focus due to theirs key role in successful inklusive education. The theoretical part of this book is covered in four chapters. The empirical part of this book deals with the important determiners of school inclusion, including the attitude of primary and secondary school management to the factors effecting the process of inclusin of pupils and students with visual impairment and the extent of readiness of the leading workers at schools to initiate the inclusion of visually impaired pupils and students.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021080225
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—