Výzkum znalostí psaní názvů a vzorců u jednotlivých skupin sloučenin z anorganické chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086109" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum znalostí psaní názvů a vzorců u jednotlivých skupin sloučenin z anorganické chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá výzkumem znalostí psaní vzorců a názvů sloučenin z vybraných skupin (binární sloučeniny, kyseliny a zásady, soli, koordinační sloučeniny) z anorganické chemie. Výzkum byl prováděn po dobu 6 let (2009/2010 ? 2014/2015) u studentů 1. ročníku bakalářského studijního programu Pedagogické asistentství chemie pro základní školy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Byly využity 2 didaktické testy (dvakrát 30 položek ? 15 názvů a 15 vzorců). Výsledky výzkumu (z hlediska srovnání jednotlivých ročníků studentů, z hlediska srovnání obtížnosti psaní vzorců a názvů sloučenin a z hlediska srovnání skupin sloučenin) byly detailně graficky a statisticky zpracovány a vyhodnoceny. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Název v anglickém jazyce
Research of knowledge of writing names and formulas for Individual groups of compounds from the inorganic chemistry
Popis výsledku anglicky
In this paper the research of knowledge of writing formulas and names of compounds from chosen groups (binary compounds, acids and bases, salts, complexes) from inorganic chemistry is presented. The research for the period of 6 years (2009/2010 ? 2014/2015) was carried out on students of the 1st years of the bachelor study program of the chemistry teaching for primary schools at the Faculty of Education of the Masaryk university in Brno. Two didactic tests (two times 30 items ? 15 names and 15 formulas)were used. Results of the research (from the point of view of comparison of the individual years, comparison of the difficulty of writing formulas and names of compounds and comparison of groups of compounds) were graphically and statistically processedand evaluated in detail. There is also a CD version of this book of proceedings, ISBN 978-80-210-7954-0.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20. ? 21. 5. 2015.
ISBN
9788021079960
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
37-45
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—