The Significance and the Use of Music Genre and Similar Terms against the Background of Music Practice and Researches of Music Preferences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086433" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/youth_music_preferences_as_music_education_issues.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/youth_music_preferences_as_music_education_issues.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8108-2015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Significance and the Use of Music Genre and Similar Terms against the Background of Music Practice and Researches of Music Preferences
Popis výsledku v původním jazyce
In the introduction, this paper explores the use of the term ?genre? within the frame of the project Music Attitudes of University Students to the Contemporary Art Music (MUNI/A/1309/2014), processed by the Department of music at the Faculty of Educationat Masaryk University, and the problems of its interpretation in researches on the music preferences. On basis of a specialized literature analysis a comparison between different definitions of this term and semantically related terms is carried out. The historical, social and purely musical context is taken into account. The aim of the paper is to submit topics for discussion about the issues of different interpretation of the discussed terms and potential problems in their use in the context of researches and music practice.
Název v anglickém jazyce
The Significance and the Use of Music Genre and Similar Terms against the Background of Music Practice and Researches of Music Preferences
Popis výsledku anglicky
In the introduction, this paper explores the use of the term ?genre? within the frame of the project Music Attitudes of University Students to the Contemporary Art Music (MUNI/A/1309/2014), processed by the Department of music at the Faculty of Educationat Masaryk University, and the problems of its interpretation in researches on the music preferences. On basis of a specialized literature analysis a comparison between different definitions of this term and semantically related terms is carried out. The historical, social and purely musical context is taken into account. The aim of the paper is to submit topics for discussion about the issues of different interpretation of the discussed terms and potential problems in their use in the context of researches and music practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Music Preferences of Youth as a Contemporary Music Education Issue
ISBN
9788021081086
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
93-98
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
2. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000434799800012