Význam a použití hudebního žánru a příbuzných pojmů na pozadí hudební praxe a výzkumů hudebních preferencí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086583" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086583 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam a použití hudebního žánru a příbuzných pojmů na pozadí hudební praxe a výzkumů hudebních preferencí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek ve svém úvodu zkoumá použití termínu ?žánr? v rámci projektu Postoje vysokoškolských studentů ČR k soudobé artificiální hudbě (MUNI/A/1309/2014), realizovaného na Katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty MU, a problémem jeho interpretace vevýzkumech hudebních preferencí. Na základě analýzy odborné literatury je pak provedeno srovnání různých definic tohoto pojmu spolu s termíny významově příbuznými. Je přitom zohledněn dobový, společenský i ryze hudební kontext. Cílem příspěvku je předložení námětů k diskuzi nad otázkami různé interpretace daných pojmů a případných problémů při jejich použití v rámci výzkumů a hudební praxe.
Název v anglickém jazyce
The Significance and the Use of Music Genre and Similar Terms against the Background of Music Practice and Researches of Music Preferences
Popis výsledku anglicky
In the introduction, this paper explores the use of the term ?genre? within the frame of the project Music Attitudes of University Students to the Contemporary Art Music (MUNI/A/1309/2014), processed by the Department of music at the Faculty of Educationat Masaryk University, and the problems of its interpretation in researches on the music preferences. On basis of a specialized literature analysis a comparison between different definitions of this term and semantically related terms is carried out. The historical, social and purely musical context is taken into account. The aim of the paper is to submit topics for discussion about the issues of different interpretation of the discussed terms and potential problems in their use in the context of researches and music practice.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů