Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní výuka hudby a zpěvu v českých zemích od jejích počátků do konce 18. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086481" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086481 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školní výuka hudby a zpěvu v českých zemích od jejích počátků do konce 18. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o konkrétní podobě hudebního vyučování na školách v českých zemích v rozmezí 9. až 18. století a srovnává ji s úrovní současné školní hudební výchovy. Zabývá se počátky organizované výuky hudby v klášterních, farních a městských školách a pokračuje až k vyučovací praxi českých kantorů - skladatelů z období hudebního klasicismu. Popisuje, jakým způsobem výuka probíhala, jak se žáci podíleli na hudebních produkcích jednotlivých obcí, a seznamuje také s požadavky na odborné hudební vzdělání, které tehdejší praxe kladla na kantory i žáky. Jedná se o přehledovou studii pro výzkumné účely hudebnosti mládeže, které dlouhodobě řeší Katedra hudební výchovy Pedagogické fakutly Masarykovy univerzity v rámci svých výzkumných projektů.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Music and Singing in Bohemian Schools from Beginning until the End of the 18th Century

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a music education in schools in Bohemia from 9th till 18th century and compares it to contemporary level of teaching music. Beginnings of a music education in monastery, parish and town schools are shown, with a progression to teaching practice of Czech schoolmasters - composers from a classical period. The paper describes actual teaching process, the way pupils contributed to music performances within particular localities and professional music education demands for teachers andpupils placed by the then practice. It is a survey study of musicality of youth for research purposes running within long-term research projects at Department of Music of the Faculty of Education of Masaryk University.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů