Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086610" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086610 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel jako iniciátor rozvoje prožitku, zkušenosti a tvořivosti v mateřské škole
Popis výsledku v původním jazyce
Případová studie přináší příklady z výchovně vzdělávací práce v mateřské škole. Ukazuje, jak děti poznávají skrze vlastní činnosti, které garantuje učitel jako autor výukového celku. Výukový celek představuje pedagogické dílo, založené na promyšleném strukturování výuky, respektu k dětskému vnímání světa, na tvořivosti a práci s detaily. Popis konkrétních výukových situací, v nichž děti pracují formou živých obrazů, fungujících na principu psychosomatické jednoty těla, dokládá specifické nároky na práciučitele při vedení výuky založené na prožitku.
Název v anglickém jazyce
The teacher as an initiator of development of experiential and creativity-based learning in pre-school education
Popis výsledku anglicky
Case study provides examples of educational work in kindergarten. It shows how children learn through their own actions, which guarantees the teacher as the author of an educational whole. Educational unit represents a pedagogical work, based on a sophisticated structuring of education, respect for the child's perception of the world, creativity and detailed work. Description of specific teaching situations in which children work in the form of still pictures, the mechanism of psychosomatic unity of body, demonstrates the specific demands of the job teachers in conducting lessons based on experience.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula
ISBN
9788074545559
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
58-73
Počet stran knihy
115
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—