Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On cross-cultural variation in the use of conjuncts in research articles by Czech and native speakers of English: Can conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of academic texts?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On cross-cultural variation in the use of conjuncts in research articles by Czech and native speakers of English: Can conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of academic texts?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this chapter is to discover whether there is cross-cultural variation in the use of conjuncts (Quirk et al. 1985), since it is expected that these important text-organizing devices can enhance the interaction and negotiation of meaning betweenthe author(s) of the text and the prospective reader(s). It is assumed that conjuncts as markers of intertextuality foster the interactive and dialogic character of written academic discourse. The research, which has been conducted on two specialized corpora of RAs, one representing Anglo-American academic texts and the other academic texts from Czech discourse community, investigates which semantic relations, such as apposition, contrast/concession, listing and result, tend to be expressed overtly byconjuncts and which semantic classes of conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of written academic discourse.

  • Název v anglickém jazyce

    On cross-cultural variation in the use of conjuncts in research articles by Czech and native speakers of English: Can conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of academic texts?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this chapter is to discover whether there is cross-cultural variation in the use of conjuncts (Quirk et al. 1985), since it is expected that these important text-organizing devices can enhance the interaction and negotiation of meaning betweenthe author(s) of the text and the prospective reader(s). It is assumed that conjuncts as markers of intertextuality foster the interactive and dialogic character of written academic discourse. The research, which has been conducted on two specialized corpora of RAs, one representing Anglo-American academic texts and the other academic texts from Czech discourse community, investigates which semantic relations, such as apposition, contrast/concession, listing and result, tend to be expressed overtly byconjuncts and which semantic classes of conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of written academic discourse.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English as a Scientific and Research Language. Debates and Discourses.

  • ISBN

    9781614517498

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    115-140

  • Počet stran knihy

    366

  • Název nakladatele

    Mouton de Gruyter.

  • Místo vydání

    Berlin/Boston

  • Kód UT WoS kapitoly