Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shakespearovský kánon v díle Toma Stopparda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00087337" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00087337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Shakespearovský kánon v díle Toma Stopparda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato publikace se zabývá shakespearovskou inspirací v díle současného britského dramatika Toma Stopparda. Práce definuje kánon jako průsečík kulturní tradice a kulturního dědictví a posléze analyzuje tři ze Stoppardových děl, která se shakespearovským kánonem bezprostředně pracují: hru Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi, v níž je Shakespeare nahlížen z obrácené perspektivy, dvouaktovku Doggův Hamlet, Krhútův Makbeth, kde je Shakespeare použit prostřednictvím redukce, a scénář k filmu Zamilovaný Shakespeare, který k Shakespearovi přistupuje pomocí fúze dějové linie snímku se zápletkou Shakespearova dramatu. Shakespeare ? jeho dílo, osobnost i kult ? je Stoppardem chápán jako univerzální symbol umělce a umění, jeho podstaty a funkce.

  • Název v anglickém jazyce

    Shakespearean Canon in the Works of Tom Stoppard

  • Popis výsledku anglicky

    The publication examines the nature of Shakespearean inspiration in the works of Tom Stoppard. It commences with a definition of the canon as an intersection of cultural tradition and cultural heritage, and proceeds with an in-depth analysis of three Stoppard?s works which are directly linked to the Shakespearean canon: the play Rosencrantz and Guildenstern Are Dead, which approaches Shakespeare from a reversed perspective, combined one-acts Dogg?s Hamlet, Cahoot?s Macbeth, which feature Shakespeare inthe form of reduction, and the screenplay Shakespeare in Love, where the film narrative and Shakespeare?s drama interact in various degrees of collision and fusion. Stoppard understands Shakespeare ? his works, personality and cult ? as a universal symbol of the artist and of art.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021080621

  • Počet stran knihy

    194

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy