Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Shakespearean Adaptations for Young Adults

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F19%3A43958392" target="_blank" >RIV/49777513:23330/19:43958392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ff.upce.cz/ff/volume-12-0" target="_blank" >https://ff.upce.cz/ff/volume-12-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Shakespearean Adaptations for Young Adults

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Shakespeare’s plays are undoubtedly among the most frequently translated, staged, adapted—both for stage and screen—and (over/mis)quoted. His plays and sonnets are widely read and are generally considered canonical, with their appeal crossing thematic, geographical and chronological boundaries. Each generation of recipients responds to Shakespeare’s work in a different way. The present paper discusses Shakespearean adaptations which aim to encourage young recipients to engage with Shakespeare through the use of young people’s language. First, the article examines how emoticons, textual portrayals and hashtags are used to render Shakespeare’s plays in new ways. &quot;The OMG Shakespeare&quot; series, which has been both criticized and praised, represents a transformation of Shakespeare’s plays into new forms, e.g. &quot;srsly Hamlet&quot; (Courtney Carbone, 2015), &quot;YOLO Juliet&quot; (Brett Wright, 2015), &quot;Macbeth #killingit&quot; (Courtney Carbone, 2016), and &quot;A Midsummer Night #nofilter&quot; (Brett Wright, 2016). In addition, attention will be devoted to the representations of and allusions to Shakespeare and Shakespeare’s characters in popular culture. The paper concludes by discussing how new, non-traditional interpretative choices may impact the reception of Shakespeare and his work on (not only) younger audiences.

  • Název v anglickém jazyce

    Shakespearean Adaptations for Young Adults

  • Popis výsledku anglicky

    Shakespeare’s plays are undoubtedly among the most frequently translated, staged, adapted—both for stage and screen—and (over/mis)quoted. His plays and sonnets are widely read and are generally considered canonical, with their appeal crossing thematic, geographical and chronological boundaries. Each generation of recipients responds to Shakespeare’s work in a different way. The present paper discusses Shakespearean adaptations which aim to encourage young recipients to engage with Shakespeare through the use of young people’s language. First, the article examines how emoticons, textual portrayals and hashtags are used to render Shakespeare’s plays in new ways. &quot;The OMG Shakespeare&quot; series, which has been both criticized and praised, represents a transformation of Shakespeare’s plays into new forms, e.g. &quot;srsly Hamlet&quot; (Courtney Carbone, 2015), &quot;YOLO Juliet&quot; (Brett Wright, 2015), &quot;Macbeth #killingit&quot; (Courtney Carbone, 2016), and &quot;A Midsummer Night #nofilter&quot; (Brett Wright, 2016). In addition, attention will be devoted to the representations of and allusions to Shakespeare and Shakespeare’s characters in popular culture. The paper concludes by discussing how new, non-traditional interpretative choices may impact the reception of Shakespeare and his work on (not only) younger audiences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    American &amp; British Studies Annual

  • ISSN

    1803-6058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    44-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078422301