Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00096169" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00096169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf2.uhk.cz/hkjas/pi/vol3nr2_2016.pdf#page=114" target="_blank" >http://pdf2.uhk.cz/hkjas/pi/vol3nr2_2016.pdf#page=114</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper explores selected examples of contemporary literature for young readers and the way they deal with Shakespeare’s plays. Manga Shakespeare provides a good example of a complex form which makes Shakespeare’s plays appealing to young readers. Novels by Shyam Selvadurai, Glen Huser, and Karen Healy give an idea of how Shakespeare’s plays are approached at schools in English speaking countries, and how understanding Shakespeare contributes to the identity of the young protagonists and their place in society.

  • Název v anglickém jazyce

    Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young

  • Popis výsledku anglicky

    The paper explores selected examples of contemporary literature for young readers and the way they deal with Shakespeare’s plays. Manga Shakespeare provides a good example of a complex form which makes Shakespeare’s plays appealing to young readers. Novels by Shyam Selvadurai, Glen Huser, and Karen Healy give an idea of how Shakespeare’s plays are approached at schools in English speaking countries, and how understanding Shakespeare contributes to the identity of the young protagonists and their place in society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    114-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus