Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00096169" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00096169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pdf2.uhk.cz/hkjas/pi/vol3nr2_2016.pdf#page=114" target="_blank" >http://pdf2.uhk.cz/hkjas/pi/vol3nr2_2016.pdf#page=114</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young
Popis výsledku v původním jazyce
The paper explores selected examples of contemporary literature for young readers and the way they deal with Shakespeare’s plays. Manga Shakespeare provides a good example of a complex form which makes Shakespeare’s plays appealing to young readers. Novels by Shyam Selvadurai, Glen Huser, and Karen Healy give an idea of how Shakespeare’s plays are approached at schools in English speaking countries, and how understanding Shakespeare contributes to the identity of the young protagonists and their place in society.
Název v anglickém jazyce
Classics in the Classroom: Shakespeare in Contemporary Literature for the Young
Popis výsledku anglicky
The paper explores selected examples of contemporary literature for young readers and the way they deal with Shakespeare’s plays. Manga Shakespeare provides a good example of a complex form which makes Shakespeare’s plays appealing to young readers. Novels by Shyam Selvadurai, Glen Huser, and Karen Healy give an idea of how Shakespeare’s plays are approached at schools in English speaking countries, and how understanding Shakespeare contributes to the identity of the young protagonists and their place in society.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
ISSN
2336-3347
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
114-119
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—