Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00095782" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00095782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Simple experiments play an important role in the formation of concepts in all science education, including primary science education. Using design-based research, we implemented some simple experiments for the formation of science concepts. We try to answer the research question concerning finding simple experiments which can develop the formation of science concepts in primary science education. The study also presents research results in the form of examples of appropriate types of simple experiments.

  • Název v anglickém jazyce

    Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education

  • Popis výsledku anglicky

    Simple experiments play an important role in the formation of concepts in all science education, including primary science education. Using design-based research, we implemented some simple experiments for the formation of science concepts. We try to answer the research question concerning finding simple experiments which can develop the formation of science concepts in primary science education. The study also presents research results in the form of examples of appropriate types of simple experiments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IMCIC'15 - ICSIT 2015, The 6th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 6th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II

  • ISBN

    9781941763209

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    127-130

  • Název nakladatele

    International Institute of Informatics and Systemics

  • Místo vydání

    Orlando, USA

  • Místo konání akce

    Orlando, Florida

  • Datum konání akce

    10. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku