Kvalitativní výzkum v pregraduální přípravě učitelů: studenti v roli výzkumníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00087820" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00087820 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://qak.upol.cz/" target="_blank" >http://qak.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalitativní výzkum v pregraduální přípravě učitelů: studenti v roli výzkumníků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek mapuje možnosti využití kvalitativního výzkumu v pregraduální přípravě učitelů. Zaměřuje se zejména na zplnomocnění studentů k realizaci kvalitativního výzkumu. Představíme výzkum interakce studentů učitelství se žáky v průběhu praxe. Výzkumnými metodami byly focus group s deseti studenty učitelství a narativní výpověď žáku o zážitcích se studentem učitelství. Čtyři participanti z focus group (studenti učitelství) byli zároveň členy výzkumného týmu. Data zpracovávali pro účely publikace kapitoly v monografii, prezentace na konferenci a také pro svoji diplomovou práci. Na základě reflexe tohoto výzkumného projektu studenty učitelství a vedoucí projektu bude diskutována využitelnost kvalitativního výzkumu ve vysokoškolském vzdělávání k propojení výuky a výzkumu. Realizovaný výzkumný projekt bude představen jako jedna z cest k realizaci research based education na vysoké škole.
Název v anglickém jazyce
Qualitative Research in Initial Teacher Training: Students as Researchers
Popis výsledku anglicky
Paper shows use of qualitative research in initial teacher training. We illustrate empowerment of student teachers to become qualitative researchers. Presented research focused on interaction between student teachers and their students during their long term practice. Research methods were focus group with ten student teachers and narratives of students about their experience with student teachers. Four participants from focus group were also members of research team. They analysed data to write a chapter, present a paper at a conference and write their diploma thesis. Based on reflection from these students and their team leader we discuss use of qualitative research in initial teacher training to connect university education and research. Qualitative research will be presented as a way to conduct research based education at university.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů