Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech History in Historical Consciousness of Students and History Teachers - Empirical Research.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA16014PY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A16014PY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech History in Historical Consciousness of Students and History Teachers - Empirical Research.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Professional didactic research in the area of history has been developing in the Czech Republic since the mid-1990s, mainly at the Department of History of the Faculty of Arts of the University of Ostrava. This study examines the concept of empirical research on historical consciousness and the current state of teaching history in the Czech Republic implemented in 2011. Mixed qualitative and quantitative research were performed (focus groups, questionnaire surveys, in-depth interviews) in a group of 2,524 respondents (students of primary schools, secondary vocational schools, gymnasiums [secondary schools], history education students and history teachers themselves) from nine regions in the Czech Republic. The paper describes theoretical and methodological bases, and presents partial results of the research concerning selected aspects of the relationship of students and teachers towards history and specifically towards the history of the Czech lands.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech History in Historical Consciousness of Students and History Teachers - Empirical Research.

  • Popis výsledku anglicky

    Professional didactic research in the area of history has been developing in the Czech Republic since the mid-1990s, mainly at the Department of History of the Faculty of Arts of the University of Ostrava. This study examines the concept of empirical research on historical consciousness and the current state of teaching history in the Czech Republic implemented in 2011. Mixed qualitative and quantitative research were performed (focus groups, questionnaire surveys, in-depth interviews) in a group of 2,524 respondents (students of primary schools, secondary vocational schools, gymnasiums [secondary schools], history education students and history teachers themselves) from nine regions in the Czech Republic. The paper describes theoretical and methodological bases, and presents partial results of the research concerning selected aspects of the relationship of students and teachers towards history and specifically towards the history of the Czech lands.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Yearbook (International Society for History Didactics)

  • ISSN

    1608-8751

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    165-190

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus