Klíčové momenty a kontroverzní události poválečné historie v historickém vědomí žáků, studentů a učitelů českých škol (výsledky empirického výzkumu)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014CQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014CQ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klíčové momenty a kontroverzní události poválečné historie v historickém vědomí žáků, studentů a učitelů českých škol (výsledky empirického výzkumu)
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje výsledky empirického výzkumu historického vědomí v České republice z roku 2011, v němž byl využit smíšený výzkumný přístup (focus groups, dotazníková šetření, hloubkové rozhovory) na vzorku 2,524 respondentů (žáci základních škol, středních odborných škol, víceletých éům dějepisu) z devíti regionů v České republice. Článek popisuje teoretické a metodologické základy, a představuje dílčí výsledky výzkumu o vybrané aspekty historického vědomí - postoje klíčových momentů a kontroverzníchudálostí v československé a české historie po roce 1945.
Název v anglickém jazyce
Key Moments and Controversial events of Czech history after 1945 in Historical Consciousness of Students and History Teachers (Results of the Empirical Research)
Popis výsledku anglicky
The study deals with the concept of empirical research on historical consciousness in the Czech Republic implemented in 2011. Mixed qualitative and quantitative research methods were performed (focus groups, questionnaire surveys, in-depth interviews) ina group of 2,524 respondents (students of primary schools, secondary vocational schools, secondary grammar schools, history education students and history teachers) from nine regions in the Czech Republic. The paper describes theoretical and methodological bases, and presents partial results of the research concerning selected aspects of historical consciousness - attitudes to key moments and controversial events of Czechoslovak and Czech history after1945.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Řada společenských věd
ISSN
1211-6068
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
9-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—