Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klíčové momenty a kontroverzní události poválečné historie v historickém vědomí žáků, studentů a učitelů českých škol (výsledky empirického výzkumu)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014CQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014CQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klíčové momenty a kontroverzní události poválečné historie v historickém vědomí žáků, studentů a učitelů českých škol (výsledky empirického výzkumu)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie prezentuje výsledky empirického výzkumu historického vědomí v České republice z roku 2011, v němž byl využit smíšený výzkumný přístup (focus groups, dotazníková šetření, hloubkové rozhovory) na vzorku 2,524 respondentů (žáci základních škol, středních odborných škol, víceletých éům dějepisu) z devíti regionů v České republice. Článek popisuje teoretické a metodologické základy, a představuje dílčí výsledky výzkumu o vybrané aspekty historického vědomí - postoje klíčových momentů a kontroverzníchudálostí v československé a české historie po roce 1945.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Moments and Controversial events of Czech history after 1945 in Historical Consciousness of Students and History Teachers (Results of the Empirical Research)

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the concept of empirical research on historical consciousness in the Czech Republic implemented in 2011. Mixed qualitative and quantitative research methods were performed (focus groups, questionnaire surveys, in-depth interviews) ina group of 2,524 respondents (students of primary schools, secondary vocational schools, secondary grammar schools, history education students and history teachers) from nine regions in the Czech Republic. The paper describes theoretical and methodological bases, and presents partial results of the research concerning selected aspects of historical consciousness - attitudes to key moments and controversial events of Czechoslovak and Czech history after1945.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Řada společenských věd

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    9-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus