Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The education for disabled children during the first decades after the WWII in Czechoslovakia: in the game of big-time politics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00087870" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00087870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://esshc.socialhistory.org/esshc-user/programme/2016?day=54&time=138&session=3251" target="_blank" >https://esshc.socialhistory.org/esshc-user/programme/2016?day=54&time=138&session=3251</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The education for disabled children during the first decades after the WWII in Czechoslovakia: in the game of big-time politics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contemporary issues regarding the education for disabled children in the Czech Rep., evident backlash against deinstitutionalisation and various barriers accompanying the attempts to establish inclusive education, are often explained by the socialist and authoritarian background. Although, this statement remains a sort of cliché preventing one from the reflection of current policies and practices until the retrospective analysis of socialist legacy would develop the thick description related to the composition of driving forces impacting the formation of policies and practices around disabled children. This text aims to explore the role of early socialist period – through the comparative historical analysis targeted to indicating the continuities and discreteness in the policy around disabled children in 1945-1948 (the Third Republic) and the first decade of socialist regime.

  • Název v anglickém jazyce

    The education for disabled children during the first decades after the WWII in Czechoslovakia: in the game of big-time politics

  • Popis výsledku anglicky

    The contemporary issues regarding the education for disabled children in the Czech Rep., evident backlash against deinstitutionalisation and various barriers accompanying the attempts to establish inclusive education, are often explained by the socialist and authoritarian background. Although, this statement remains a sort of cliché preventing one from the reflection of current policies and practices until the retrospective analysis of socialist legacy would develop the thick description related to the composition of driving forces impacting the formation of policies and practices around disabled children. This text aims to explore the role of early socialist period – through the comparative historical analysis targeted to indicating the continuities and discreteness in the policy around disabled children in 1945-1948 (the Third Republic) and the first decade of socialist regime.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-10625S" target="_blank" >GA15-10625S: Diskurz a praxe péče o děti v českých zemích: segregace romských dětí a dětí s postižením od 19. století po současnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů