Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090909" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cambridgescholars.com/download/sample/63472" target="_blank" >http://www.cambridgescholars.com/download/sample/63472</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter is based on a doctoral research project which concerns reading skills of deaf learners in English as their foreign language. In the first part, the theoretical background of the topic of reading of persons with hearing loss is introduced. Then the research methodology and procedure are described. The second part constitutes a more detailed discussion of the topic with a particular focus on the common issues in the deaf reading development and the reading comprehension problems related to them. Secondly, the issue of reading in foreign / non-native language is discussed. The third part concerns the concrete activities used to develop reading strategies, their aims, content and procedure. The choice of the reading strategies included in the activities is introduced explaining their sources and rationalization. The chapter is concluded with practical examples of activities used for the instruction of a particular reading strategy.

  • Název v anglickém jazyce

    Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is based on a doctoral research project which concerns reading skills of deaf learners in English as their foreign language. In the first part, the theoretical background of the topic of reading of persons with hearing loss is introduced. Then the research methodology and procedure are described. The second part constitutes a more detailed discussion of the topic with a particular focus on the common issues in the deaf reading development and the reading comprehension problems related to them. Secondly, the issue of reading in foreign / non-native language is discussed. The third part concerns the concrete activities used to develop reading strategies, their aims, content and procedure. The choice of the reading strategies included in the activities is introduced explaining their sources and rationalization. The chapter is concluded with practical examples of activities used for the instruction of a particular reading strategy.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English as a Foreign Language for Deaf and Hard-of-Hearing Persons: Challenges and Strategies

  • ISBN

    9781443895347

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    109-134

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne, UK

  • Kód UT WoS kapitoly