Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Deaf learners reading in English as a foreign language: Investigating the possibilities of development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083439" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Deaf learners reading in English as a foreign language: Investigating the possibilities of development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial results from a study dealing with reading skills development of deaf learners within the instruction of English as a Foreign Language (EFL). The research interconnects reading achievement of deaf as a long recognized challengeof deaf education with a topical issue of teaching foreign languages to the deaf. The aim is to study the reading process of deaf EFL learners when reading in English and investigate the impact of an explicit reading strategy instruction on the process as well as on learners' attitudes to reading. The research assumes a qualitative approach with multiple case studies of prelingually deaf university EFL learners. The findings obtained during a pilot study as well as the main research to date indicate great individual differences between learners. They seem to be in agreement with existing research of successful deaf readers.

  • Název v anglickém jazyce

    Deaf learners reading in English as a foreign language: Investigating the possibilities of development

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial results from a study dealing with reading skills development of deaf learners within the instruction of English as a Foreign Language (EFL). The research interconnects reading achievement of deaf as a long recognized challengeof deaf education with a topical issue of teaching foreign languages to the deaf. The aim is to study the reading process of deaf EFL learners when reading in English and investigate the impact of an explicit reading strategy instruction on the process as well as on learners' attitudes to reading. The research assumes a qualitative approach with multiple case studies of prelingually deaf university EFL learners. The findings obtained during a pilot study as well as the main research to date indicate great individual differences between learners. They seem to be in agreement with existing research of successful deaf readers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů