Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069124" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter focuses on methods of teaching reading skills in a foreign language class for the deaf. It discusses the significance of reading strategies for acquiring reading skills in both L1 and L2, and attempts to apply existing research findings in this area to the linguistic situation of the deaf, with special regard to foreign language learning of the deaf.
Název v anglickém jazyce
Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on methods of teaching reading skills in a foreign language class for the deaf. It discusses the significance of reading strategies for acquiring reading skills in both L1 and L2, and attempts to apply existing research findings in this area to the linguistic situation of the deaf, with special regard to foreign language learning of the deaf.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe
ISBN
9788377025987
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
135-152
Počet stran knihy
220
Název nakladatele
Wydawnictwo KUL
Místo vydání
Lublin
Kód UT WoS kapitoly
—