Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093732" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku navazujeme na evaluační výzkum profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ Pedagogické fakulty MU, které studenti uplatňují při realizaci projektové výuky. Výzkum provádíme pravidelně každý rok po realizaci projektů na souvislé praxi studentů ve 4. ročníku s cílem zkvalitnit výuku a tím i osvojené kompetence studentů (Kratochvílová, 2006, 2007, 2011, 2014). Naším záměrem je v tomto příspěvku: a) popsat podmínky, které pro realizaci projektů v praxi studenti mají; b) zmapovat obtíže studentů v průběhu realizace projektu; c) poukázat na přínos realizovaného projektu pro studenty a c) komparovat úroveň osvojených kompetencí studentů (výstupy předmětu Praktikum výukových projektů) s daty získanými v roce 2016. Pozornost zaměřujeme zejména na znalosti, dovednosti a postoje, které studenti v minulosti považovali za nejméně osvojeny a zvládnuty. Využíváme k tomu smíšený design, kvantitativní i kvalitativní analýzu sebereflexe studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-reflection of project-based teaching competencies - a source of professional development of students

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we continuethe evaluative research of the project teaching competencies of pre-service students in primary education at the Faculty of Education at Masaryk University. The research has been conductedregularly, each year after implementation of teaching projects by students into practice during their continuous student practice in the 4th year of their study program (Kratochvílová, 2006, 2007, 2011, 2014). In this paper our aims are to: a) describe the conditions for application of project in practice; b) map out the difficulties of students during project teaching; c) point out the benefits of the implemented project for students and d) compare the level of acquired competencies of students (teaching practicum outcomes) with the data obtained two years earlier. We particularlyfocused on the knowledge, skills and attitudes that students considered the least mastered and managedin the past. We used the mixed design, quantitative and qualitative analysis of student self-reflection.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • ISBN

    9788074648663

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    78-93

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly