Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00093732" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00093732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku navazujeme na evaluační výzkum profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ Pedagogické fakulty MU, které studenti uplatňují při realizaci projektové výuky. Výzkum provádíme pravidelně každý rok po realizaci projektů na souvislé praxi studentů ve 4. ročníku s cílem zkvalitnit výuku a tím i osvojené kompetence studentů (Kratochvílová, 2006, 2007, 2011, 2014). Naším záměrem je v tomto příspěvku: a) popsat podmínky, které pro realizaci projektů v praxi studenti mají; b) zmapovat obtíže studentů v průběhu realizace projektu; c) poukázat na přínos realizovaného projektu pro studenty a c) komparovat úroveň osvojených kompetencí studentů (výstupy předmětu Praktikum výukových projektů) s daty získanými v roce 2016. Pozornost zaměřujeme zejména na znalosti, dovednosti a postoje, které studenti v minulosti považovali za nejméně osvojeny a zvládnuty. Využíváme k tomu smíšený design, kvantitativní i kvalitativní analýzu sebereflexe studentů.
Název v anglickém jazyce
Self-reflection of project-based teaching competencies - a source of professional development of students
Popis výsledku anglicky
In this paper we continuethe evaluative research of the project teaching competencies of pre-service students in primary education at the Faculty of Education at Masaryk University. The research has been conductedregularly, each year after implementation of teaching projects by students into practice during their continuous student practice in the 4th year of their study program (Kratochvílová, 2006, 2007, 2011, 2014). In this paper our aims are to: a) describe the conditions for application of project in practice; b) map out the difficulties of students during project teaching; c) point out the benefits of the implemented project for students and d) compare the level of acquired competencies of students (teaching practicum outcomes) with the data obtained two years earlier. We particularlyfocused on the knowledge, skills and attitudes that students considered the least mastered and managedin the past. We used the mixed design, quantitative and qualitative analysis of student self-reflection.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
9788074648663
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
78-93
Počet stran knihy
128
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—