Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00180655" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00180655 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je věnována pozornost problematice získávání pedagogických kompetencí studentů učitelství na Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU. Problémy ve vzdělávání učitelů jsou shledávány v obsazích studijních programů, ve vlastní vysokoškolské výuce, ale také v kvalitě přijímaných studentů a formování jejich postojů k profesi učitele. V letech 2008-2010 bylo provedeno na ICV MENDELU v rámci interního vědecko-výzkumného projektu šetření, ve kterém jsme si kladli otázku, zda jsou absolventi studijního programu Specializace v pedagogice dostatečně vybaveni teoretickými a praktickými znalostmi, dovednostmi a návyky nezbytnými pro výkon profese učitele střední odborné školy. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Z výzkumného šetření vyplývá převažující spokojenost studentů, ale také zaměstnavatelů se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí v průběhu studia. Rovněž se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků je spokoj
Název v anglickém jazyce
The requirements of employers on competencies for teachers of secondary vocational schools
Popis výsledku anglicky
The paper addressed the issue of acquiring teaching competence of student teachers at the Institute for Lifelong Learning MENDELU. Problems in teacher education are seen in the contents of study programs in their own college education, but also in the quality of admitted students and shaping their attitudes to the profession of teacher. In the years 2008 - 2010 was carried out on the ICV MENDELU an internal research project survey, in which we wondered whether the graduates of the program of study Specialization in Pedagogy adequately equipped with theoretical and practical knowledge, skills and habits necessary for the profession of teaching middle vocational schools. As the main research method was used polling method, technique questionnaire. The research survey shows overwhelming satisfaction of students, but also employers to gain a comprehensive structure of theoretical knowledge during the studies. They also gain a comprehensive structure of practical skills and habits is satisf
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
978-80-210-5774-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—