Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00180655" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00180655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Požadavky zaměstnavatelů na kompetence učitelů středních odborných škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je věnována pozornost problematice získávání pedagogických kompetencí studentů učitelství na Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU. Problémy ve vzdělávání učitelů jsou shledávány v obsazích studijních programů, ve vlastní vysokoškolské výuce, ale také v kvalitě přijímaných studentů a formování jejich postojů k profesi učitele. V letech 2008-2010 bylo provedeno na ICV MENDELU v rámci interního vědecko-výzkumného projektu šetření, ve kterém jsme si kladli otázku, zda jsou absolventi studijního programu Specializace v pedagogice dostatečně vybaveni teoretickými a praktickými znalostmi, dovednostmi a návyky nezbytnými pro výkon profese učitele střední odborné školy. Jako hlavní výzkumná metoda byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Z výzkumného šetření vyplývá převažující spokojenost studentů, ale také zaměstnavatelů se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí v průběhu studia. Rovněž se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků je spokoj

  • Název v anglickém jazyce

    The requirements of employers on competencies for teachers of secondary vocational schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addressed the issue of acquiring teaching competence of student teachers at the Institute for Lifelong Learning MENDELU. Problems in teacher education are seen in the contents of study programs in their own college education, but also in the quality of admitted students and shaping their attitudes to the profession of teacher. In the years 2008 - 2010 was carried out on the ICV MENDELU an internal research project survey, in which we wondered whether the graduates of the program of study Specialization in Pedagogy adequately equipped with theoretical and practical knowledge, skills and habits necessary for the profession of teaching middle vocational schools. As the main research method was used polling method, technique questionnaire. The research survey shows overwhelming satisfaction of students, but also employers to gain a comprehensive structure of theoretical knowledge during the studies. They also gain a comprehensive structure of practical skills and habits is satisf

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.

  • ISBN

    978-80-210-5774-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku