Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00094563" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00094563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com/us/book/9783319436135#aboutBook" target="_blank" >http://www.springer.com/us/book/9783319436135#aboutBook</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_7" target="_blank" >10.1007/978-3-319-43614-2_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The case study presents how to mediate solutions for real situations to students from the environment in which they live. The case study can be generally defined as an intense study of one case (one situation, one person or several people, one problem), thanks to which knowledge which is subsequently applied is acquired. The case study represents qualitative research methods, primarily because it examines certain phenomena in their depth and in the actual context, which is an advantage particularly in the event that the boundaries between the phenomenon and its context are not very clear. Generally speaking, the case study examines two types of phenomena. It either concerns the most frequently occurring phenomenon, or conversely a very specific phenomenon that is different from normal.

  • Název v anglickém jazyce

    Case Studies in Geography Education as a Powerful Way of Teaching Geography

  • Popis výsledku anglicky

    The case study presents how to mediate solutions for real situations to students from the environment in which they live. The case study can be generally defined as an intense study of one case (one situation, one person or several people, one problem), thanks to which knowledge which is subsequently applied is acquired. The case study represents qualitative research methods, primarily because it examines certain phenomena in their depth and in the actual context, which is an advantage particularly in the event that the boundaries between the phenomenon and its context are not very clear. Generally speaking, the case study examines two types of phenomena. It either concerns the most frequently occurring phenomenon, or conversely a very specific phenomenon that is different from normal.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Topics in Czech and Central European Geography Education

  • ISBN

    9783319436135

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    115-128

  • Počet stran knihy

    293

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG Schwitzerland

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly