Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00096293" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00096293 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research monograph deals with support measures for students with special educational needs in inclusive schools. It is divided into six chapters with subchapters focused on a different view of determining support measures, which results from completed researches with pupils with physical disabilities in primary and secondary schools as well as speech disorders in primary schools and the use of ICT while teaching students with SEN. Attention is also paid to the methods of formation of an inclusive and individual teaching in addition to mentors' tasks while teaching and a comparison is made concerning the determination of supportive measures in the Czech Republic and abroad.

  • Název v anglickém jazyce

    Support Measures for Students with Special Education Needs in Mainstream Schools in the Czech Republic and Abroad

  • Popis výsledku anglicky

    The research monograph deals with support measures for students with special educational needs in inclusive schools. It is divided into six chapters with subchapters focused on a different view of determining support measures, which results from completed researches with pupils with physical disabilities in primary and secondary schools as well as speech disorders in primary schools and the use of ICT while teaching students with SEN. Attention is also paid to the methods of formation of an inclusive and individual teaching in addition to mentors' tasks while teaching and a comparison is made concerning the determination of supportive measures in the Czech Republic and abroad.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021085046

  • Počet stran knihy

    198

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy