Inteligentní́ elektroinstalace v technické́ výchově̌ na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43969208" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43969208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inteligentní́ elektroinstalace v technické́ výchově̌ na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce se zabývá inteligentní elektroinstalací v domácnosti. Přesněji se zabývá tím, zda žáci základních škol dokáží programovat a používat tuto pokročilou technologii. Pro práci bylo celkem vytvořeno 10 úkolů, které byly testovány na žácích základních škol. Úkoly simulovali zapojení, které se v reálném životě provádějí a žáci na jejich vypracování měli 1,5 hodiny. Mezi úkoly patří ovládání osvětlení, tvorba barevných scén, ovládání vytápění a žaluzií. Úkoly byly koncipovány tak, že se začínalo od nejlehčích po ty nejtěžší. Měřilo se tak, jakých výsledků žáci dosáhnou. Cílem tohoto výzkumu je, zda je možné použít výuku inteligentní elektroinstalace již na základních školách. Výsledkem výzkumu jsou data, která ukazují, jak si jednotlivý žáci vedli. U některých žáků dosahovala úspěšnost 100 %, ale našli se i tací, kteří splnili pouze 2 úkoly z 10 úkolů.
Název v anglickém jazyce
Intelligent wiring in technical education at primary school
Popis výsledku anglicky
This work deals with intelligent wiring at home. Specifically, it investigates whether primary school students are capable of programming and using this advanced technology. A total of 10 tasks were created for the work and tested on primary school students. The tasks simulated real-life electrical installations and the students had 1.5 hours to complete them. The tasks included controlling lighting, creating colored scenes, controlling heating, and blinds. The tasks were designed to start from the easiest and progress to the most difficult. The results of the students' achievements were measured. The aim of this research is to determine whether it is possible to teach intelligent wiring automation at primary schools. The research data shows how individual students performed. Some students achieved 100 % success, while others only completed 2 out of the 10 tasks.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů