Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physics Education in Historical Perspective and Future Trends

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097185" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physics Education in Historical Perspective and Future Trends

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with physics education form its emergence in 19th century to the present and outlines future trends. Physics had become part of general education and remains an important part of science literacy. Current breakthrough of information and communication technology (ICT) is based on physics achievements, on the contrary interest of students in science and technology studies has been falling. The traditional role of schools as the main source of information has been replaced by ICT’s and teacher’s role in a modern school has been changing too. ICT’s provide an opportunity for innovation of education methods but they easily distract attention of students from physics content. We discuss physics educational content and teaching methods for different school levels, whether they are appropriate for 21st century education and societal needs. We researched the state and perspectives of physics eduacation in the Czech Republic and identified the problem that number of pre-service teachers do not match the demand of schools for qualified physics teachers. The DOI number of the abstract on the conference pages is: http://dx.d oi.org/1 0.21125/edulearn.2017.2285

  • Název v anglickém jazyce

    Physics Education in Historical Perspective and Future Trends

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with physics education form its emergence in 19th century to the present and outlines future trends. Physics had become part of general education and remains an important part of science literacy. Current breakthrough of information and communication technology (ICT) is based on physics achievements, on the contrary interest of students in science and technology studies has been falling. The traditional role of schools as the main source of information has been replaced by ICT’s and teacher’s role in a modern school has been changing too. ICT’s provide an opportunity for innovation of education methods but they easily distract attention of students from physics content. We discuss physics educational content and teaching methods for different school levels, whether they are appropriate for 21st century education and societal needs. We researched the state and perspectives of physics eduacation in the Czech Republic and identified the problem that number of pre-service teachers do not match the demand of schools for qualified physics teachers. The DOI number of the abstract on the conference pages is: http://dx.d oi.org/1 0.21125/edulearn.2017.2285

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    9788469737774

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5639-5644

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000493048100094