Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097192" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/TRNOVA2017INC" target="_blank" >https://library.iated.org/view/TRNOVA2017INC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2017.1435" target="_blank" >10.21125/edulearn.2017.1435</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To improve the quality of school education and lifelong learning, it is necessary to support teacher continuous professional development. The aim of the study is to present outcomes of research of innovative teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education, including professional continuous development, has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and teacher constructivist approach. Constructivist principles and characteristics of teacher professional continuous development courses were studied within the PROFILES project. Building up teachers’ pedagogical competences, using their own experience from learning and teaching and thus connecting pedagogical theory and practice is the core of teacher constructivism.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development

  • Popis výsledku anglicky

    To improve the quality of school education and lifelong learning, it is necessary to support teacher continuous professional development. The aim of the study is to present outcomes of research of innovative teacher professional continuous development courses. Design-based research was used as the main research method. A key result of the research is the finding that teacher education, including professional continuous development, has to be closely linked with practical experience through the use of a systematic and teacher constructivist approach. Constructivist principles and characteristics of teacher professional continuous development courses were studied within the PROFILES project. Building up teachers’ pedagogical competences, using their own experience from learning and teaching and thus connecting pedagogical theory and practice is the core of teacher constructivism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies

  • ISBN

    9788469737774

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    2064-2072

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Spain

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000491356002024