Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny cílů výuky literatury v historickém průhledu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00098293" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00098293 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny cílů výuky literatury v historickém průhledu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek má výzkumný historicko-srovnávací charakter. Zabývá se explicitním vymezením cílů literární výchovy v kurikulu, literárněvýchovné didaktické teorii a estetickovýchovné teorii druhé poloviny 20. století (do roku 1990). Na základě analýzy významnějších publikací jsou konstatovány základní tendence v pojetí cílů ve všech třech sledovaných oblastech. K těmto tendencím patří zejména: zvyšující se konkrétnost a estetickovýchovná východiska cílů v osnovách, častá nesamostatnost ve vymezování cílů v didaktické teorii s odkazem na požadavky osnov a s tím kontrastující méně časté pokusy o vlastní obecnější pojmenování cílů, výrazně různá akcentace tvůrčí činnosti v literárněvýchovné a estetickovýchovné teorii.

  • Název v anglickém jazyce

    The changes of literary education aims in the second half of the 20th century

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution has the research historical and comparative character. It deals with the explicit definition of literary education aims in the curriculum, in the didactic theory and in the theory of aesthetic education in the second half of the 20th century (until 1990). On the basis of an analysis of more significant publications, the main tendencies in approaches to these aims are stated. Above all there are the following tendencies: qualitative shifts in curriculum, less frequent attempts to create general definition of the aims in the didactic theory, different emphasis on the creative activities in the theories of literary and aesthetic education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus