Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Model Analyses of the Media from the Viewpoint of the Didactics of History (an Illustrious Historical Figure – Charles IV)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00099907" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00099907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/cphpjournal/92017202.html" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/cphpjournal/92017202.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2017-009" target="_blank" >10.5817/cphpj-2017-009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Model Analyses of the Media from the Viewpoint of the Didactics of History (an Illustrious Historical Figure – Charles IV)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Historical figures have always aroused the kind of interest we would, in the modern age, call media publicity. What we have in mind here is, first and foremost, pictorial media, the communication of which was intended for the widest possible range of recipients, as well as textbooks and other didactic aids. Modern historical education is based on the concept of historical culture, for which reason it is assumed that the given communication will, rather than mere illustration, become a qualitatively new teaching aid. The text presented here analyses the potential of individual media (from academic texts and works of art to feature films, currency and postage stamps) using the example of a medieval sovereign, and gives an interpretation of the connection between media education and history teaching with a view to the development of the historical awareness of the pupil and his or her media literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    On Model Analyses of the Media from the Viewpoint of the Didactics of History (an Illustrious Historical Figure – Charles IV)

  • Popis výsledku anglicky

    Historical figures have always aroused the kind of interest we would, in the modern age, call media publicity. What we have in mind here is, first and foremost, pictorial media, the communication of which was intended for the widest possible range of recipients, as well as textbooks and other didactic aids. Modern historical education is based on the concept of historical culture, for which reason it is assumed that the given communication will, rather than mere illustration, become a qualitatively new teaching aid. The text presented here analyses the potential of individual media (from academic texts and works of art to feature films, currency and postage stamps) using the example of a medieval sovereign, and gives an interpretation of the connection between media education and history teaching with a view to the development of the historical awareness of the pupil and his or her media literacy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    9-20

  • Kód UT WoS článku

    000423909000002

  • EID výsledku v databázi Scopus