Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100092" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.psychologyandeducation.net/pae/2017/12/02/review-research-teachers-subjective-theories-contributions-study-teacher-education-david-cuadra-martinez-pablo-j-castro-petra-vystrcilova-rada-jancic-mogliacci/" target="_blank" >http://www.psychologyandeducation.net/pae/2017/12/02/review-research-teachers-subjective-theories-contributions-study-teacher-education-david-cuadra-martinez-pablo-j-castro-petra-vystrcilova-rada-jancic-mogliacci/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to present a theoretical review of the main results of studies on Teachers' Subjective Theories (STs), in order to establish the contribution of this research program to studies on teacher education. The study describes a research program devoted to STs and its place within the wider field of teacher education research. The analysis conducted reveals that the most relevant findings of this study include making STs explicit, developing teachers' self-knowledge, complexity, agentivity, epistemology, and changing their subjective theories. The article provides a discussion of the impact of STs on teacher education research and analyzes the limitations of these studies.

  • Název v anglickém jazyce

    A Review of Research on Teachers' Subjective Theories: Contributions to the Study of Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to present a theoretical review of the main results of studies on Teachers' Subjective Theories (STs), in order to establish the contribution of this research program to studies on teacher education. The study describes a research program devoted to STs and its place within the wider field of teacher education research. The analysis conducted reveals that the most relevant findings of this study include making STs explicit, developing teachers' self-knowledge, complexity, agentivity, epistemology, and changing their subjective theories. The article provides a discussion of the impact of STs on teacher education research and analyzes the limitations of these studies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychology and Education journal

  • ISSN

    0033-3077

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54/2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    1-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041224294