Žák s odlišným mateřským jazykem v procesu osvojování jazyka českého
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100161" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/951/2973/692-1" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/951/2973/692-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žák s odlišným mateřským jazykem v procesu osvojování jazyka českého
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání žáků, jejichž mateřský jazyk je odlišný od jazyka českého. Úvod obecně konstatuje komunikační bariéry žáka s OMJ během vyučování v české základní škole a jejich možné příčiny. V další části je představeno výzkumné šetření, které zkoumá praktiky společné výuky českých rodilých mluvčích a žáků s OMJ, kde jsou mimo jiné uvedeny rozdílné pohledy na používání nespisovné vrstvy jazyka při výuce. Cílem šetření je najít odpověď na otázku, jak efektivně naučit žáky s OMJ porozumět jazykovému kódu v České republice a zároveň je začlenit do vyučování.
Název v anglickém jazyce
Pupils with different maternity speech during learning of Czech language
Popis výsledku anglicky
That article deals with the education of pupils whose maternity speech is not Czech. In the preface there are stated the communicative barriers of those pupils during the education in the Czech elementary or lower secondary school and potential causes of them. The research proving the practise of common education of the pupils with Czech and other maternity speech is presented in the following chapter that presents for example different views of the using of the nonstandard Czech language during the teaching. The research shall find how to teach the pupils with different maternity speech efficiently to understand the Czech language and how to integrate the pupils in the educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
ISBN
9788021087491
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
50-56
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—