Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil preconception as a source of solutions to lingering problems of grammar teaching?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10393706" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10393706 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-etVFetc0A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-etVFetc0A</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17239/L1ESLL-2019.19.02.05" target="_blank" >10.17239/L1ESLL-2019.19.02.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil preconception as a source of solutions to lingering problems of grammar teaching?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the paper is to show pupil language preconception as a fundamental part of L1 teaching. This notion is aligned with the model of educational reconstruction and constructivist principles in education which are the sources of the modern productive culture in education. Based on concrete examples of grammatical subject matter in Czech, the study demonstrates how research into pupil preconceptions can guide teaching grammar so that it is functional, communication-oriented and cognitively challenging. The results of the presented studies show that even primary school pupils possess developed preconceptions of language phenomena, which, however, school education often ignores. This fact is later a potential source of various lingering problems and failures of L1 teaching. The study illustrates (a) how lingering problems of L1 teaching can be linked to the fact that pupils&apos; understanding and thinking about language is mostly neglected, and (b) how it is possible to use language preconceptions as a source for modelling the curriculum of L1 teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil preconception as a source of solutions to lingering problems of grammar teaching?

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the paper is to show pupil language preconception as a fundamental part of L1 teaching. This notion is aligned with the model of educational reconstruction and constructivist principles in education which are the sources of the modern productive culture in education. Based on concrete examples of grammatical subject matter in Czech, the study demonstrates how research into pupil preconceptions can guide teaching grammar so that it is functional, communication-oriented and cognitively challenging. The results of the presented studies show that even primary school pupils possess developed preconceptions of language phenomena, which, however, school education often ignores. This fact is later a potential source of various lingering problems and failures of L1 teaching. The study illustrates (a) how lingering problems of L1 teaching can be linked to the fact that pupils&apos; understanding and thinking about language is mostly neglected, and (b) how it is possible to use language preconceptions as a source for modelling the curriculum of L1 teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    L1-Educational Studies in Language and Literature

  • ISSN

    1567-6617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    duben

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    1-24

  • Kód UT WoS článku

    000498521500024

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85080881470