Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100250" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English

  • Popis výsledku anglicky

    Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung

  • ISBN

    9788021088696

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    145-167

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000483894100008