Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100250" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Popis výsledku v původním jazyce
Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.
Název v anglickém jazyce
Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Popis výsledku anglicky
Developing intercultural communicative competence represents an aim of the foreign-language teaching-learning process but also a subject to be examined in research. First research outcomes of the research which deals with intercultural communicative competence development manifestations in writing in English at basic school proved that it is possible to notice intercultural communicative competence manifestations already at the CEFR A2 level. The following paper introduces further research outcomes resulting from the post-intervention phase of the conducted research. The paper summarises and describes the way in which intercultural communicative competence was manifested in pupils’ writing once the phase of intervention, the aim of which was to develop all the dimensions of intercultural communicative competence, was implemented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Research in Foreign Language Teaching and Learning / Fremdsprachenlehr- und Fremdsprachenlernforschung
ISBN
9788021088696
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
145-167
Název nakladatele
Masarykova univerzita Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000483894100008