Multilingvní děti v monolingvní pasti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00102339" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00102339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multilingvní děti v monolingvní pasti.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje projektový záměr ISOTIS a v druhé polovině se blíže zaměřuje na podporu nízkopříjmových multilingvinních rodin v českém kontextu. Projekt ISOTIS, česky „Inkluzivní vzdělávání a sociální podpora v překonávání nerovností ve společnosti“ je zaměřen na vyvíjení postupů pro podporu předškolního a ranně-školního vývoje dětí z nízkopříjmových rodin žijících v Evropě. V konsorciu 17 institucí z celé Evropy se IVIV soustředí na efektivní postupy inkluzivního vzdělávání v ČR a svými terénními výzkumnými aktivitami se zaměřuje na romské rodiny v Brně a Ústí nad Labem a vybrané vzdělávací zařízení tamtéž. V roce 2018 budeme mimo jiné zpracovávat případovou studii zaměřenou na zjištění stavu a zlepšení podpory vícejazyčného rodinného prostředí dětí v raném školním věku. Tato případová studie bude sloužit jako podklad pro srovnání situace multilingvinních dětí z nízkopříjmových rodin v Evropě dále pro vývoj technologického podpůrného nástroje, v ideálním případě pilotně použitého a vyvíjeného napříč Evropou. Sociologicko-historické okolnosti života potomků Slovenských Romů (jimiž de facto většina Českých Romů je) na území České republiky budou představovat metodologickou výzvu, jejíž řešení může poskytnout inspiraci pro partnery z ostatních evropských zemí. Náš příspěvek ukáže, jaké jsou cíle a konceptuální východiska plánované studie, pokusíme se také navrhnout řešení některých metodologických dilemat, která nás čekají.
Název v anglickém jazyce
Multilingual children in monolingual trap.
Popis výsledku anglicky
Project ISOTIS (Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society) is focused on developing programmes to support preschool and primary school education for socially disadvantaged children living in Europe. With another 17 countries from all around the Europe Czech team is concerned with Roma families living in Brno and Ústí nad Labem as well as selected educational organizations. In 2018 we will conduct a case study on supporting multilingual home environment of preschool and early school children. This case study will be a starting point for comapring the situation of different socially disadvantaged families across Europe and for developing Virutal Learning Environment (VLE). Socio-historical context of Czech Roma living conditions will be a methodological challenge which can be also inspiring for partners from other countries. This paper will present goals and conceptual presuppositions of this study and will draw possible solutions to methodological dilemmas.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů