Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Persuasion in academic discourse: Cross-cultural variation in Anglophone and Czech academic book reviews

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101172" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101172 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://benjamins.com/catalog/dapsac.79.11don" target="_blank" >https://benjamins.com/catalog/dapsac.79.11don</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1075/dapsac.79.11don" target="_blank" >10.1075/dapsac.79.11don</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Persuasion in academic discourse: Cross-cultural variation in Anglophone and Czech academic book reviews

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter studies persuasion in academic book reviews from a cross-cultural perspective. After discussing the rhetorical structure of book reviews, the study explores the strategic means used by the authors of reviews to represent themselves as expert members of the disciplinary community, show authorial involvement, and open a dialogic space for the negotiation of their opinions and views. The analysis of citation practices, personal structures, and evaluation acts is carried out on a corpus of book reviews published in the linguistics journals Journal of English for Academic Purposes and Slovo a Slovesnost. The findings indicate that while both Anglophone and Czech linguists exploit these linguistic means for persuasive purposes, there is cross-cultural variation in their rate of occurrence and rhetorical functions.

  • Název v anglickém jazyce

    Persuasion in academic discourse: Cross-cultural variation in Anglophone and Czech academic book reviews

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter studies persuasion in academic book reviews from a cross-cultural perspective. After discussing the rhetorical structure of book reviews, the study explores the strategic means used by the authors of reviews to represent themselves as expert members of the disciplinary community, show authorial involvement, and open a dialogic space for the negotiation of their opinions and views. The analysis of citation practices, personal structures, and evaluation acts is carried out on a corpus of book reviews published in the linguistics journals Journal of English for Academic Purposes and Slovo a Slovesnost. The findings indicate that while both Anglophone and Czech linguists exploit these linguistic means for persuasive purposes, there is cross-cultural variation in their rate of occurrence and rhetorical functions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-16195S" target="_blank" >GA17-16195S: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Persuasion in Public Discourse: Cognitive and Functional Perspectives

  • ISBN

    9789027201386

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    227-257

  • Počet stran knihy

    335

  • Název nakladatele

    John Benjamins

  • Místo vydání

    Amsterdam/Philadelphia

  • Kód UT WoS kapitoly