Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHOSEN MISCONCEPTIONS IN "HOUSEHOLD PHYSICAL CHEMISTRY" AMONG SECONDARY SCHOOL PUPILS AND UNDERGRADUATES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00102413" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00102413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1147" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1147</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1147" target="_blank" >10.21125/inted.2018.1147</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHOSEN MISCONCEPTIONS IN "HOUSEHOLD PHYSICAL CHEMISTRY" AMONG SECONDARY SCHOOL PUPILS AND UNDERGRADUATES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The conference article focuses on the analysis of misconceptions created by students of lower secondary school and upper secondary school and undergraduates of chemistry teaching, that are connected with chosen problems of the chemistry curriculum, which occure in all three levels of Czech education. The authors try to find out whether the wrong and inaccurate ideas of pupils and students of different ages differ only at the quantitative level (older students are expected to make fewer errors) or qualitative as well (that means, whether and how the misconceptions do change in pupils / students with their age). The test used in the research is based on the use of control of the necessary knowledge. In addition to basic test questions, the respondents also had to answer so-called control questions. Their aim was to find out whether the respondent had the necessary knowledge to solve the basic test question, or whether he/she only guessed the answer.

  • Název v anglickém jazyce

    CHOSEN MISCONCEPTIONS IN "HOUSEHOLD PHYSICAL CHEMISTRY" AMONG SECONDARY SCHOOL PUPILS AND UNDERGRADUATES

  • Popis výsledku anglicky

    The conference article focuses on the analysis of misconceptions created by students of lower secondary school and upper secondary school and undergraduates of chemistry teaching, that are connected with chosen problems of the chemistry curriculum, which occure in all three levels of Czech education. The authors try to find out whether the wrong and inaccurate ideas of pupils and students of different ages differ only at the quantitative level (older students are expected to make fewer errors) or qualitative as well (that means, whether and how the misconceptions do change in pupils / students with their age). The test used in the research is based on the use of control of the necessary knowledge. In addition to basic test questions, the respondents also had to answer so-called control questions. Their aim was to find out whether the respondent had the necessary knowledge to solve the basic test question, or whether he/she only guessed the answer.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2018 Proceedings

  • ISBN

    9788469794807

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    773-779

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    5. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000447408800110