Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CHEMICAL CALCULATIONS - A DETERMINING FACTOR IN THE DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES OF PUPILS IN CHEMISTRY EDUCATION AT CZECH LOWER SECONDARY SCHOOLS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00102414" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00102414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1150" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1150</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.1150" target="_blank" >10.21125/inted.2018.1150</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CHEMICAL CALCULATIONS - A DETERMINING FACTOR IN THE DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES OF PUPILS IN CHEMISTRY EDUCATION AT CZECH LOWER SECONDARY SCHOOLS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents the issue of the importance and function of numerical tasks in the field of science and technical subjects education at the level of lower secondary school education. Based on the results of their own research, the authors point out to the important role of the application of mathematical apparatus in teaching, as it is important for the development of key competences and the development of chemical skills and the technical thinking of pupils. The paper presents the conclusions of applied research in the field of chemistry education at lower secondary schools. The issue is topical, especially in times of declining science skills (PISA 2015). As a solution, it is possible to increase the emphasis on the use of calculation tasks as a motivational and linking element between theory and practice for forming and enhancing pupils' key competencies. The emphasis of the contribution is the crucial need to develop mathematical and technical thinking in children at an early age.

  • Název v anglickém jazyce

    CHEMICAL CALCULATIONS - A DETERMINING FACTOR IN THE DEVELOPMENT OF KEY COMPETENCES OF PUPILS IN CHEMISTRY EDUCATION AT CZECH LOWER SECONDARY SCHOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents the issue of the importance and function of numerical tasks in the field of science and technical subjects education at the level of lower secondary school education. Based on the results of their own research, the authors point out to the important role of the application of mathematical apparatus in teaching, as it is important for the development of key competences and the development of chemical skills and the technical thinking of pupils. The paper presents the conclusions of applied research in the field of chemistry education at lower secondary schools. The issue is topical, especially in times of declining science skills (PISA 2015). As a solution, it is possible to increase the emphasis on the use of calculation tasks as a motivational and linking element between theory and practice for forming and enhancing pupils' key competencies. The emphasis of the contribution is the crucial need to develop mathematical and technical thinking in children at an early age.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2018 Proceedings

  • ISBN

    9788469794807

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    785-790

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    5. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000447408800112