Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Useful geography in education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104415" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/997" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/997</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Useful geography in education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The usefulness of geography in a professional community demonstrates the applied geography. The applied geography and its outcomes positively interfere with a number of human activities as a rule when it comes to solving various spatial and spatial-temporal tasks. The applied geography gained wide recognition of both other Earth-studying disciplines and, in particular, the users of research results in practice. Similarly, it is necessary to gain an understanding of geography as a system of the knowledge and skills applicable to the everyday life of ordinary citizens. In this area, the contemporary geography faces a number of difficulties. There is a need to deliberately consider appropriate tools to promote "the useful geography" among the widest public, preferably by demonstrating its usefulness in solving model tasks. Some selected solutions are offered in this contribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Useful geography in education

  • Popis výsledku anglicky

    The usefulness of geography in a professional community demonstrates the applied geography. The applied geography and its outcomes positively interfere with a number of human activities as a rule when it comes to solving various spatial and spatial-temporal tasks. The applied geography gained wide recognition of both other Earth-studying disciplines and, in particular, the users of research results in practice. Similarly, it is necessary to gain an understanding of geography as a system of the knowledge and skills applicable to the everyday life of ordinary citizens. In this area, the contemporary geography faces a number of difficulties. There is a need to deliberately consider appropriate tools to promote "the useful geography" among the widest public, preferably by demonstrating its usefulness in solving model tasks. Some selected solutions are offered in this contribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Useful geography: Transfer from Research to Practice. Proceedings of 25th Central European Conference

  • ISBN

    9788021089075

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    46-55

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    12. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000438830300004